לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

אנרגטיקה של גלוקופאז´ לחולי סוכרת

 
 
גלוקופאז´ הוא תרופה המעלה ניצול גלוקוז, מעכבת את ספיגתו ומעודדת גליקוליזה אנארובית. מאמר זה בודק את ההשפעות הפרמקולוגיות של התרופה, בוחן אינטראקציות עם תרופות ומפרט תופעות לוואי. על סמך הנתונים הללו המאמר בונה מודל אנרגטי סיני להשפעות התרופה ומאפשר בכך יצירת בסיס לשילוב עם צמחי מרפא או טיפול סיני מתאים תוך תמיכה בעקרונות האנרגטיים של המטופל.
 
 
מאת: צוות הקליניקה של תמורות
 

Metformin HCl


פרמקולוגיה ואינדיקציות:
מניחים שפעולת ה Glucophage נוגדת הסוכרת נובעת מהעלאת ניצול הגלוקוז ועיכוב בספיגתו וכן עידוד גליקוליזה אנארובית (הגורמת לעליה בערכי החומצות הלקטית והפירובית בדם) ודיכוי גלוקוניאוגנזיס (יצור גלוקגון) בכבד.
התרופה ניתנת לטיפול בסוכרת מבוגרים שאינה מגיבה לדיאטה בלבד ובחולים עם משקל יתר אשר יש להם התוויות נגד לסולפונילאוריה או לאינסולין.

פרמקוקינטיקה:
ספיגה חלקית ממערכת העיכול. זמינות ביולוגית כ 50-60% . זמן מחצית חיים 4-16 שעות. משך פעולה 8-12 שעות. במתן דרך הפה כשליש או יותר מופרש מהשתן וכשליש מופרש בצואה.


אינטראקציות עם תרופות:
יש להיזהר מכל מזון או תרופה המכילים סוכר. התרופה אינה מונעת את הצורך בהימנעות מעודפי סוכרים. חומרים סימפטומימתיים (תכשירים המכילים למשל אפדרין), תיאזידים (ממשפחת המשתנים), סטרואידים, תכשירי תיירואיד ואסטרוגנים עלולים להחמיר את הסוכרת ולפיכך לנטרל חלק מאיכות התרופה. אלכוהול עלול להחמיר תופעות חמצת. התרופה עלולה לפגוע בספיגת ויטמינים כמו B12 וחומצה פולית. יחד עם חומר לצנתור עלול להוביל לאי ספיקת כליות חדה.

תופעות לוואי:
חוסר תאבון, בחילות, שלשולים, טעם מתכתי בפה, איבוד משקל, חולשה, פריחה על העור. ייתכנו חמצת לקטית ואנמיה מגלובלסטית. אין לתת את התרופה בחולים הסובלים מתפקודי כבד או כליות לקויים, מאי ספיקת לב או ממצבים המובילים לירידה בלחץ דם.

מודל אנרגטי:


חום, פגיעה בנוזלי הקיבה וחסר צ´י בטחול, חסר יין בכליות ואפשרות של חסר יאנג בכליות הם ממאפייני הסוכרת. התרופה אינה מייצרת אינסולין אך מעודדת את ניצול הגלוקוז ועיכוב ספיגתו. פעולות אילו נקשרות לתפקידים של טרנספורמציה של הטחול או לייבוש ופיגוג ליחה. אלא שהתרופה עלולה להעלות רמות החומציות בגוף, תופעה הנחשבת לפגיעה ביין (או לחום הפוגע ביין), לרוב יין של הכליות. מכאן שיש להניח שהמנגנון יותר מתקדם בכיוון של סילוק ליחה, תופעה הפוגעת הן בדם והן ביין. מודל זה מעלה שאלה האם אנו מעוניינים להשיג הטבה בסוכרת על ידי סילוק הליחה גם במחיר של פגיעה ביין (תופעות המתבטאות בין היתר בפגיעה בתפקודי כבד וכליות) שעלול להיפגע ממילה בהמשך?
שילוב התרופה צריך להתקיים עם תמיכה סימולטאנית ביין של הכליות ובהזנת נוזלים. נראה שניתור נכון תוך שילוב תזונה וצמחים חשוב ביותר.

להפניות
למאמר על אנרגטיקה של גלובן - דאוניל ניתן ללחוץ כאן: גלובן - דאוניל
למאמר על מחלת הסוכרת בראייה סינית ניתן ללחוץ כאן: סוכרת בראייה סינית

למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות
להסבר אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) ניתן ללחוץ כאן: המסלול המשולב

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות הקליניקה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.


 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז