לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

אנרגטיקה של גלובן - דאוניל לחולי סוכרת

 
 
גלובן הוא תרופה המפריעה לסינתזה המורידה את ערכי הסוכר בדם כנראה על ידי עידוד הפרשתו של אינסולין מתאי ביתא בלבלב. מאמר זה בודק את ההשפעות הפרמקולוגיות של התרופה, בוחן אינטראקציות עם תרופות ומפרט תופעות לוואי. על סמך הנתונים הללו המאמר בונה מודל אנרגטי סיני להשפעות התרופה ומאפשר בכך יצירת בסיס לשילוב עם צמחי מרפא או טיפול סיני מתאים תוך תמיכה בעקרונות האנרגטיים של המטופל.
 
 
מאת: צוות הקליניקה של תמורות
 

Glibenclamide


פרמקולוגיה ואינדיקציות:
Gluben – Daonil - התרופה שייכת למשפחת הסולפונילאוריאה שהם חומרים היפוגליקמיים המורידים את ערכי הסוכר בדם, כנראה על ידי עידוד הפרשתו של אינסולין מתאי ביתא בלבלב, העלאת הרגישות ההיקפית בגוף לאינסולין והורדת יצירת הסוכר בכבד. לתרופה יש גם פעילות משתנת, כנראה על ידי מניעת הספיגה חזרה של נתרן ומים בכליה, ופעילות המונעת אגרגאציה של טסיות.
התרופה משמשת לטיפול בסוכרת מבוגרים שאינה תלויית אינסולין ושאינה מתאזנת על ידי דיאטה.


פרמקוקינטיקה:
התרופה נספגת היטב במערכת העיכול ואינה מושפעת ממזון. שיא הריכוזים מושג תוך 2-4 שעות והאפקט מתחיל תוך פחות משעה ונשמר עד 24 שעות. נקשר לחלבון ב 99%. זמן מחצית חיים ממוצע כ 10 שעות אך מתארך בחולים עם ירידה בתפקוד הכלייתי. התרופה עוברת פירוק מלא בכבד ומפורש באופן שווה בשתן ובצואה (דרך המרה).


אינטראקציות עם תרופות:
התרופה אינה תחליף לתזונה נכונה ובוודאי ששימוש יתר בסוכרים פוגע ביעילותה. שילוב עם משתנים אחרים עלול להחמיר את מצב הסוכרת וכן שילוב עם חומרים סימפטומימתיים כמו אפדרין ופסאודואפדרין. אלכוהול עלול לזרז את פירוק התרופה ולקצר את משך פעילותה ובמקביל לגרום לתופעות היפוגליקמיות. תרופות שינה והרגעה כמו ברביטוראטים ואנטי היסטמינים עלולים להגיב עם התרופה באופן דומה לאלכוהול. אספירין ודומיו עלולים לשחרר סולפונילאוריה מהחלבונים אליהם הם קשורים ולהחיש תגובות היפוגליקמיות. התרופה גם מגיבה עם חוסמי ביתא ומסווה את התגובה ההיפוגליקמית. תתכן תגובה היפוגליקמית מצטברת ביחד עם סטרואידים וגלולות. ככלל, התרופה מגיבה עם כל כך הרבה תרופות אחרות ולא כל המנגנונים ברורים. מכאן שמומלץ להיזהר מאוד בשילוב עם צמחים ופורמולות נוגדות סוכרת ולנתר באופן שוטף את מצב המטופל מרגע התחלת הטיפול.

תופעות לוואי:
צרבת, שלשול, כאבי ראש, פריחות על העור, צהבת, טשטוש ראיה, ירידה ברמות סוכר בדם (חולשה, סחרחורת, הזעה, פלפיטציות ורעב). ייתכנו הפרעות בתפקודי כבד ושינוי בתמונת הדם. יש להיזהר במצבים של תפקודי כבד או כליות לקויים. התרופה אינה מתאימה לסובלים מסוכרת נעורים.

מודל אנרגטי:


חום, פגיעה בנוזלי הקיבה וחסר צ´י בטחול, חסר יין בכליות ואפשרות של חסר יאנג בכליות הם ממאפייני הסוכרת. כיוון שהתרופה מעודדת הפרשת אינסולין או השפעתו בגוף הרי שתכונותיה תומכות בפעילות האינסולין: שיפור הטרנספורמציה והטרנספורטציה של צ´י הטחול, מניעת הפיכת המזון לליחה והצטברותה. מנקודת ריאות אנרגטית יש לצפות שהיא ניטראלית עד מקררת, מזינה נוזלים בקיבה, משפרת פעילות צ´י הטחול ובכך מונעת (אך לא ברור אם מתקנת) חסר יין וצ´י בכליות. עם זאת, בדומה לצמחים שמסלקים ליחה במנגנון שיתון, היא יכולה לפגוע בצ´י ובדם ולגרום לתופעות כמו פריחות, צהבת, טשטוש ראיה, פלפיטציות ושינוי בתמונת הדם.
שילוב צמחים יחד עם תרופה זו מחייב מעקב וניתור, ובעיקר כשמדובר בצמחים המשפיעים על הכליות או בצמחים נוגדי סוכרת.

להפניות
למאמר על אנרגטיקה של גלוקופאז´ ניתן ללחוץ כאן: גלוקופאז´
למאמר על מחלת הסוכרת בראייה סינית ניתן ללחוץ כאן: סוכרת בראייה סינית

למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות
להסבר אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) ניתן ללחוץ כאן: המסלול המשולב

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות הקליניקה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז