לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

לימודי רפואה סינית

 
 
לימודי רפואה סינית מסלול לימודי רפואה סינית פותח בפני בוגר המגמה את האפשרות לעיסוק בדיקור, צמחי מרפא ותזונה על פי הרפואה הסינית במקביל לתחומי המגע השונים, שיאצו וטווינה. תכנית לימודי רפואה סינית של תמורות עומדת בכל דרישות הארגונים המקצועיים אך שונה מכל מסלול לימודים אחר בכמה היבטים בהמשך. תמורות מכשירה מטפלים מאז 1988 והינה הוותיקה בישראל.
 
 
  
מאת: ד´´ר ניר עמיר וגיורא ליכט
 

לימודי רפואה סינית בתמורות


שלוחות בתל אביב ובחיפה בצפון. 29 שנים -
הבית ללימודי רפואה משלימה

סמסטר אביב - אתם לא חייבים לחכות עד שנת הלימודים הבאה

 
 

         אפשרות לבחירה גם בלימודי ערב  
         כל סטודנט מקבל מלגה מלאה למסלול השיאצו טווינא ה- 31/2 שנתי והתמחות קלינית!
              מלגה זו מאפשרת לסטודנט להתחיל לעבוד עוד במהלך הלימודים ברמות הגבוהות ביותר
         המכללה היחידה בארץ העוסקת ומתמחה רק במקצועות הרפואה הסינית (ולא בכל תחומי הרפואה המשלימה)    
         הסטודנטים נהנים מקשר אקדמי והתמחות קלינית בבתי החולים וולפסון והמרכז הרפואי בני ציון בחיפה.
         אחוזי המעבר הגבוהים ביותר מבין כל המכללות במבחני הסמכה ארציים. כול הסטודנטים נגשים וכולם עוברים!
         אפשרות להשתלמות בסין ולימודי המשך לתואר שני   
         שילוב הרמוני בין רפואה סינית לרפואה מערבית
         צוות המרצים הוותיק והמקצועי בארץ וניהול האקדמי ע"י ד"ר ניר עמיר - רופא וגם מומחה ברפואה סינית מזה 29 שנים
         תוכנית הלימודים המקיפה בישראל והיחידה המכילה דיקור, תזונה ותוספי מזון, צמחי מרפא, שיאצו וטווינה 
         יחס אישי ולימודים בכיתות קטנות
        המטפלים המבוקשים ביותר במרפאות ובקופות החולים
        התמחות קלינית מתחילה כבר משנת הלימודים השניה. ההתמחות כוללת קליניקה גם בבתי חולים 
         
          לפרטים נוספים - צור קשר
      
                                            

מהי רפואה סינית?


רפואה סינית (המתבססת על פילוסופיה סינית) קיימת 3000 שנה ונשענת על תחומי טיפול כמו דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה, מגע וחינוך לאורח חיים בריא. בבסיס הטיפול נמצאת האבחנה. האבחנה היא לב ליבה של כל רפואה והיא הבסיס להצלחה הטיפולית. האבחנה על פי הרפואה הסינית מוציאה את מסקנותיה מאבחון בתשאול מילולי, מישוש (דופק, בטן) והתבוננות (לשון). זמן הטיפול הינו אינדיבידואלי וקשור לאופי המחלה וקינונה בגוף. לכן לטיפול המונע והמקדים יש חשיבות מרובה. הטיפול לפי הרפואה הסינית אינו מפריד בין גוף לנפש והוא מוגדר כטיפול הוליסטי. רפואה סינית היא שיטת טיפול ודרך חיים שזכתה בשנים האחרונות להתייחסות מחקרית רבת היקף והפכה לתחום טיפול מבוקש ולגיטימי בעולם המערבי. 

התאמה למסלול לימודי רפואה סינית

מתעניינים המבקשים להצטרף למסלול לימודי רפואה סינית בתמורות יתקבלו לראיון קבלה שם תגובש ההחלטה כיצד לבנות את המסלול באופן המתאים ביותר לצרכיו של הסטודנט ונוחיותו. הלימודים בתמורות שונים מכל מסלול אחר בארץ בהיבטים הבאים:


נפח שעות לימוד
נפח שעות הלימוד הכולל הוא הגדול ביותר בישראל ומהגדולים בעולם. יותר מ 3800שעות לימוד מסודרות, המלוות בצוות הדרכה ותיק, ספרי לימוד מסודרים ואתר אינטרנט מסייע. תכנית לימודים זו היא הגדולה ביותר (אך לא היקרה ביותר) והיחידה המכשירה את המטפל בנוסף בכל תחומי התזונה והמגע העיקריים שעל פי הגישה הסינית המסורתית.

פריסת שעות הלימוד
אחד היתרונות של התכנית היא האפשרות לפרוס אותה בהתאמה לאורך מספר שנים. במצב זה ניתן ללמוד פחות שעות לימוד מדי שבוע (כ 18 שעות שבועיות המתפרסות על פני יומיים), דבר המאפשר הטמעת החומר, צבירת ניסיון קליני גדול ואפשרות לשילוב עבודה בתקופה זו.

מדור הכנה למבחנים

מדור ההכנה למבחנים באתר תמורות הינו הגדול מסוגו ואיכותו בעולם. הסטודנטים בתמורות יכולים להתכונן לבחינות במגוון תחומים הקשורים ללימודים ברפואה סינית, רפואה מערבית, שיאצו טווינה, צמחי מרפא ותזונה ובכך לעמוד בדרישות המעבר והמבחנים באופן המוצלח ביותר.

נסיון קליני נרכש
בשונה מתלמידים ממוסדות אחרים, המתחילים את הכשרתם הקלינית בסוף תוכנית הלימודים , סטודנטים במסלול לימודי רפואה סינית בתמורות מגיעים עם ידע וניסיון קליני רב ומעמיק ממסלול המגע המלא (תלת שנתי הניתן כמלגה) בשיאצו/טווינה ויכולים לממש את הנלמד כבר מתחילת הדרך. דגש קליני רב מושם לאורך כל מסלול הלימודים, החל מן הסמסטר הראשון ללימודים. בשנת הלימודים האחרונה מתקיימת ההתמחות הקלינית המסכמת הן בקליניקות של תמורות והן במחלקות בתי חולים.כבר אחרי השנה השנייה אפשר להתחיל לעבוד בתחום השיאצו .

בסיום הלימודים קיימת אפשרות בפני בוגר תמורות להשתלם בבתי חולים בסין.


עבודת מחקר
מסלול לימודי רפואה סינית בתמורות מתאפיין בעבודת מחקר המלווה כל סטודנט כבר משלבי הלימוד הראשונים. הסטודנט זוכה לסיוע צמוד של חונך (לרוב רופא M.D) ושל איש מחקר לאורך כל הדרך וזוכה לסיים את עבודתו עם גמר תכנית הלימודים. בדרך זו הוא רוכש כלים לעבודת מחקר ולהשתלבות במסגרות קונוונציונליות אקדמאיות.
 
המאפיינים של מסלול לימודי רפואה סינית
כפי שבבתי הספר לרפואה קיימת אוריינטציה ייחודית לכל מוסד (למשל טכנולוגיה בטכניון, או התנהגות ויחסי מטפל מטופל באוניברסיטת באר-שבע), כך גם בבתי הספר לרפואה סינית. בתמורות, כל הסטודנטים במסלול לימודי רפואה סינית רוכשים גם את הכלים הניתנים במסלול הרב שנתי לשיאצו - טווינא, (כמלגת לימודים מלאה) במקביל ללימודיהם בדיקור סיני, תזונה ובצמחים, ולפיכך מגיעים גם מעולם הטיפול במגע, להבדיל ממוסדות אחרים בהם המגע נלמד במסגרת מצומצמת. מתכונת לימודים זו מאפשרת לתלמיד להכיל את תוכנית לימודי רפואה סינית לא רק ממקום אינטלקטואלי אלה גם ממקום חושי. כלומר, הידע התיאורטי משולב בידע המעשי ולפיכך הבנת חומר הלימודי משתדרגת.


גישה אינטגרטיבית
תכנית הלימודים של תמורות,גם בשלבי הלימוד בשיאצו/בטווינא, מבטיחה אינטגרציה מלאה בין הגישה הרפואית הקונוונציונלית לסינית. כך, בסיום כל חטיבה מערבית, נלמדת האבחנה המבדלת בגישה הסינית.

דגש מושם על האנרגטיקה של תרופות קונוונציונליות חשובות ועל אופן שילובן עם הטיפול המשלים
.


איכות ואווירה
ומעבר לכל הערך המוסף – נשמרת אווירת הבית המשפחתית של תמורות, על צוות המורים והמדריכים, צוות המזכירות התומך והמלווה והשאיפה למצוינות.


מחלקת השמת בוגרים
מחלקת השמת בוגרים מסייעת לסטודנט ומקשרת בינו לבין רכזי כוח אדם בקופות החולים מרכזי ספא וכו´ וזאת מאחר שהכשרתו כמטפל בשיאצו טווינה לדרגת מומחה מאפשרת לעבוד תוך כדי הלימודים.
בוגרי תמורות מבוקשים ע´י מרכזי כוח האדם בשל איכותם והיקף הכשרתם.

עיקרי תכנית הלימודים
התכנית כוללת מספר חטיבות שחלקן עצמאיות וחלקן תלויות זו בזו היכולות להיות מותאמות אישית לכל תלמיד בנפרד. התכנית עומדת בכל דרישות החוק לאקופונקטורה ודרישות העמותה לקידום רפואה סינית בישראל.

דיקור סיני 
טיפול בדיקור על פי אבחנה מבדלת ויישום קליני מעשי. שילוב פרקטי של גישות מסורתיות עתיקות לצד שיטות דיקור מודרניות. תכנית השתלמות בדיקור בסין.

צמחי מרפא
לימוד צמחי מרפא בגישה סינית, פורמולות צמחים ושיטות שימוש לפי מצבי חולי שונים (לרבות דגש על אינטראקציות עם תרופות ומעקב מעבדתי לפי הצורך). תכנית דו שנתית הכוללת הכשרה קלינית מעמיקה.

לימודי רפואה מערבית
תכנית ייחודית וחווייתית המשלבת פרקים ברפואה סינית ותזונה בדגש נטורופתי (תוספי מזון) בכל תחום רפואי. דגש מושם על השוואות המשותף והשונה בין הרפואה הסינית למערבית בתחום האבחנתי והטיפולי. תכנית רב שנתית הנלמדת ביום נפרד בשבוע.

שיאצו - טווינא
העמקת הידע בטווינה ושיאצו לרמת מוסמך ובכיר. העמקת הכלים בתזונה על פי הרפואה הסינית. לבחירה: תכנית השתלמות בטווינה בסין. בוגרי התכנית שסיימו הכשרה מעשית והוסמכו על ידי בית הספר (ובעתיד הנראה לעין, גם על ידי משרד הבריאות) יוכלו להשתלב במערכת הבריאות, קופות חולים, בתי חולים, בקהילה ובמסגרות פרטיות שונות. לאור הבסיס האיתן שמקנה בית הספר בתחומי מדעי החיים והרפואה הסינית יוכלו הבוגרים להשתלב בתחומי מחקר שונים ולהמשיך בתוכניות המשך והתמחויות בתחומים ספציפיים.


מבנה התכנית
מסלול לימודי רפואה סינית כולל 3862 (הכוללות שעות לימוד פרונטליות ומעשיות, שעות קליניקה ושעות בחירה). ניתן לסיים את תכנית הלימודים תוך 4 שנות לימוד. התכנית נפרסת על פני 37 שבועות לימוד בשנה ובכך ניתן להקל על עומס השעות השבועיות ולצמצם את מספר ימי הלימוד בשבוע.


סיורים לימודיים
סיורים לימודיים הינם חלק אינטגראלי של תוכנית הלימודים בביה´ס. ההשתתפות בסיורים היא חובה. לוח הסיורים לכל שנת לימוד יפורסם עם תחילתו.


נסיעה לימודית לסין
למידע על השתלמות לימודית בסין.

תנאי קבלה
ראיון קבלה
תעודת בגרות (או תעודה חליפית ממוסד אקדמי מוכר).
הצהרת בריאות


דרישות אקדמיות - מסלול לימודי רפואה סינית
על מנת להשלים את התכנית על התלמיד לעמוד בדרישות הבאות:
עמידה בתכנית הלימודים המלאה של תמורות.
ציון עובר של 70 ברפואה המערבית וברפואה הסינית.
ציון גמר משוקלל (ציון ממוצע מצטבר) של לפחות 75 .
השתתפות לפחות בפרויקט התנדבותי אחד (מינימום 28 שעות) התורם לקהילה.
השתתפות לפחות ב 270 שעות לימודי בחירה (מתוך יותר מ 800 שעות בחירה), בקורסים המפורטים בתכנית (אינו כרוך בעלות נפרדת).

מידע חשוב
- תוכנית הלימודים התלת שנתית ב´שיאצו טווינא´ הכלולה בתוכנית הלימודים לדיקור וצמחי מרפא היא ללא עלות נוספת ונתנת כמלגה מלאה.
- בחודש הראשון ללימודים קיימת אפשרותת להפסקת הלימודים  מכל סיבה ושכר הלימוד יוחזר להוציא את הוצאות החודש הראשון.
- פירוט הקורסים במסלול המשולב ברפואה סינית


מטפל טוב מתחיל בסטודנט שטוב לו 
 
 
 

לפרטים נוספים - צור קשר



3 שאלות נפוצות:
  1.  מי הם המורים במסלול לימודי רפואה סינית?
זוהי לטעמינו שאלת השאלות! בתמורות בשל הוותק הרב (מאז 1988), כל המורים שלנו בגרו והתמחו במכללה. מורה עובר מסלול הכשרה ארוך ובסופו עובר קורס הדרכה מפרך בו נמדדים כישוריו ויכולתו על פני שנים כמורה וכקלינאי. במשובים שהנהלת תמורות מבקשת מהסטודנטים בתום שנת הלימודים אנו למדים כי הציון הממוצע שמקבלים המורים בתמורות בעילום שם לא נופל מהציון 90. הפיקוח האקדמי נעשה ע"י ד"ר ניר עמיר, מומחה בעל שם ברפואה סינית ורופא מערבי.

  1. האם מוצאים עבודה בקלות בסיום הלימודים?
כאן אנחנו יכולים להיות גאים! פניות רבות של מקומות עבודה מגיעות למכללה ואנו כמובן משדכים את הבוגרים למקומות אלה. בקופות החולים ובמרפאות לבוגרי תמורות יש שם נהדר וזו עובדה. תפקידה של מכללה נמדד בעיקר ביכולת שלה להכשיר מטפל איכותי, לגבות אותו גם בתום הלימודים לאורך הקריירה המקצועית שלו. פועל יוצא של הכשרה איכותית יוצרת ביקוש לאורך שנים. בוגרי מסלול לימודי רפואה סינית נגשים כולם למבחנים הארציים וכולם עוברים בהצלחה את המבחן. ממעקב וקשר הדוק עם כל בוגרינו,  אנו למדים שכולם עובדים ומתפרנסים מהמקצוע.

  1. איך נעשית חלוקת הלימודים בין מעשי לעיוני?
היפה בתוכנית הלימודים שלנו שהיא בנויה על אינטגרציה מלאה בין תוכן עיוני לתוכן מעשי. יום הלימודים מחולק כך שאחרי התוכן העיוני המועבר מגיע התוכן המעשי שמפגיש את הראש עם הידיים וזו הסיבה גם שתלמידי תמורות זוכים למלגה מלאה של המסלול ה3.5 שנתי בשיאצו טווינא. הסטודנט עובר הכשרה קלינית מעשית המלווה ע"י ותיקי המורים והסטאז' מהווה לא רק קליניקה עובדת כי אם קליניקה לומדת, בה התלמידים עוברים תהליך למידה על כל מטופלי הקליניקה.


מסלול לימודי רפואה סינית נפתח פעמיים בשנה ונערך בתל אביב ובחיפה:

סמסטר אביב: מרץ
סמסטר חורף: נובמבר



מידע נוסף
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני
למידע אודות מסלול לימודי שיאצו או אודות קורס שיאצו בתמורות
למידע אודות מסלול לימודי טווינא



תקצירי הקורסים הנלמדים בתמורות:
קורסי רפואה סינית
קורסי רפואה מערבית
 
לתיאום פגישה או ליצירת קשר איתנו



נספח:
פטורים והכרה בלימודים קודמים

מכללת תמורות תכיר בקורסים שנלמדו במוסדות אקדמיים או מוסדות לימוד מקבילים באם יתקיימו התנאים דלהלן:

א – הקורס נלמד במוסד אקדמי או במוסד מוכר אחר.
ב – ציון עובר בקורס גבוה מ 60 .
ג – סילבוס הקורסים בהם הסטודנט מבקש הכרה ורמת הנושאים הנלמדים צריכים להתאים לדרישת הקורס בתמורות. מידת ההתאמה תבחן על ידי מרצי הקורס בבית הספר והוועדה להכרת לימודים קודמים. יש לזכור, כי שם זהה של קורס איננו מחייב בהכרח סילבוס ורמה זהים.
ד – על פי המקובל במוסדות אקדמאים ובהתאם לדרישות המקובלות על ידי המועצה להשכלה גבוהה, יש ללמוד בפועל בבית הספר לפחות שני שלישים מנקודות הזכות המעניקות הסמכה.
ה – הקורס שעליו מבקש הסטודנט הכרה נלמד במהלך חמש השנים האחרונות.
ו – הקורס שהוכר יצוין בגיליון הציונים במילה ´פטור´ ולא יינתן לו ציון.

בקשה לפטור מקורסים אקדמיים או מקבילים קודמים יש להגיש בתקופת ימי הייעוץ. וועדה תחליט - על סמך אישור הלימודים, תוכן הלימודים וציוני התלמיד - על היקף ההכרה בלימודים הקודמים, ותאשר את תוכנית לימודיו בחוג לרפואה סינית בהתאם.


לתיאום פגישה או ליצירת קשר איתנו
תמורות בת"א: 036815996
תמורות בחיפה: 048720492


לעלון המידע המפורט של תמורות

בנוסף, קיבצנו עם השנים שאלות ותשובות אשר ייתכן וגם יתנו מענה לשאלותיך: שאלות ותשובות בנושא לימודי רפואה משלימה

רפואה סינית - נושאים נבחרים לעיון:


 
 
  
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז