לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

מבוא על צמדי צמחים – Dui Yao

 
 
צמדי צמחים המעמיק בהבנת הפורמולות הסיניות מגלה חוקיות עקבית באופן שילוב הצמחים שבהן. צמדי צמחים שונים מופיעים פעמים רבות בשילוב, למרות שהם יכולים לאכלס פורמולות שונות בתכלית. מאמר זה מהווה הקדמה וקישור לפירוט מעמיק ורוחבי בחמישה מאמרים נלווים, הנוגעים לצמדי צמחים סינרגיסטים, אנטגוניסטים, מגינים מפני נזקים, תורמים להרמוניזציה בין צמחים סותרים ומובילים ומכוונים את הפורמולה לאזורי גוף שונים. זהו מאמר חובה לכל מי שעוסק בצמחי מרפא סינים.
 
 
מאת: צוות ההדרכה של תמורות
 
המעמיק בהבנת הפורמולות הסיניות מגלה חוקיות עקבית באופן שילוב הצמחים שבהן. צמדי צמחים שונים מופיעים פעמים רבות בשילוב, למרות שהם יכולים לאכלס פורמולות שונות בתכלית. הניסיון הקליני רב השנים של הסינים מתחבר עם עקרונות בפרמקולוגיה המודרנית ומאפשר העצמת השפעתם של שני צמחים אשר כל אחד לחוד (גם אם הוא ניתן במינון כפול) אינם בעלי השפעה משמעותית כל כך. מידע נוסף ומפורט על צמדים והשפעותיהם המשלימות ניתן למצוא ב: מדריך צמחים

א - צמדי צמחים סינרגיסטים
צמחים סינרגיסטים הם צמחים המחזקים זה את פעולת השני. שיטת הצימוד הנפוצה ביותר היא צרוף של שני צמחים מאותה קטגוריה לחיזוק הדדי. לעתים צמחים מקטגוריה שונה משלימים אלו את אלו יוצרים איזון. למשל צמחים המטפלים בשורש (Ben) ובענפים (Biao) בו זמנית, צמחים המזינים שני חומרים כמו צ´י ודם ובו זמנית, צמחים המטפלים בשתי פתולוגיות שונות בו זמנית, צמחים המאזנים בין החוץ לפנים, צמחים המזינים ומנקזים בו זמנית או לצמחים המחזקים את הפעילות המתוכננת.

ב - צמדי צמחים אנטגוניסטים
צמחים אנטגוניסטים הם צמחים הפועלים באופן מנוגד. לעתים הם סותרים זה את זה, אך במקרים מסוימים ובמינון מבוקר ניתן לשלב אותם. צימוד ידוע הוא שילוב צמחים המנוגדים בטמפרטורה שלהם. צמחים מזינים, כלומר מחזקים וצמחים מנקזים בו זמנית, מתאימים בעיקר למצבים אקוטיים מופיעים בו זמנית על רקע מצב חסר כרוני אמיתי. שיטה מקבילה להזנה ופיזור מתמקדת בוויסות תנועת הצ´י תוך חיזוק הצ´י הכללי. בסוג צימוד אחר משלבים צמחים סטאטיים עם צמחים נודדים ומניעים, או שילוב של צמחים מעלים עם צמחים מורידים, דבר שמאפשר פיזור הפורמולה בכל חלקי הגוף.

ג -צמדי צמחים מגינים
צמחים מסוימים נוטים לפגוע בקיבה משום הפעולה הדרסטית שלהם, גם אם הם נועדו להשפיע על אזור אחר. הקיבה היא המקור לטרנספורמציה של הצ´י, הדם והג´ינג הנרכש. מכאן שהפרעה לאיזון באיבר זה יכולה לפגוע ישירות בבריאות. עיקר הצמחים שיש לאזן בצימודים אלו הם צמחים או מינרלים קרים במיוחד. מסיבה זו קיימים צמחים שתפקידם לצמצם או להעלים השפעות משניות אלו. הצמחים המאזנים לעתים מתונים בעוצמתם אך מאזנים ומרגיעים. למשל:

ד - צמדי צמחים להרמוניזציה
חלק מהצמחים נרשמים כדי לאזן בין צמחים מנוגדים או לצמצם אפקטים רעילים או חזקים מדי. המצאות של צמחים סותרים בפעולתם, בטמפרטורה שלהם, בכיוון שלהם או בתפקידם העיקרי מחייב הוספת צמחים מאזנים ומתווכים. כל הצמחים הפועלים להרמוניזציה הם בעלי טעם מתוק. טעם מתוק מתייחס לאלמנט האדמה ולכן הם ממרכזים ומאזנים ומהווים צמח מרכזי שמסביבו נעים הצמחים האחרים בפעילותם.

ה - צמדי צמחים מובילים
צמחים שליחים מאפשרים את העברת הפעילות של צמחים אחרים לאזורי מטרה בגוף. אלו הם שגרירים של מרשמי צמחים. בעזרת צמחים אלו ניתן לנייד פורמולה כבדה כלפי מעלה או פורמולה חיצונית כלפי פנים. בנוסף, ניתן לכוון צמחים מסוימים לאזורים שקשה להגיע אליהם בדרכים רגילות, כמו גפיים, שרירים, חזה או גבות למשל. דרך נוספת היא לכוון פורמולת צמחים לאיבר מסוים כמו הלב, הכליות או הטחול.

לחזרה למדריך הצמחים יש ללחוץ כאן

להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות
להסבר אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) ניתן ללחוץ כאן: המסלול המשולב

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז