לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

כיצד עדיף לקחת את פורמולות צמחים סיניות

 
 
פורמולה של צמחים סיניים במאמר זה אנו מתמקדים בשאלה של עדיפות: קפסולות או אבקות? מאמר זה מהווה מבוא למאמר הדן בשיפור היענות המטופל לבליעת צמחים שאינם לטעמו. המאמר בודק את ההשפעה של הקפסולה על הספיגה ועל תוצאות הטיפול ונותן רעיונות כיצד לנטרל את המרקם הליחתי של הקפסולה.
 
 
  
מאת: צוות ההדרכה של תמורות
 

קפסולות או אבקות

ממה עשויות הקפסולות?
הקפסולות בישראל מיוצרות מג´לטין או ממקור צמחי. חברות הצמחים בארץ בחרו להשתמש בקפסולות ממקור צמחי מהטעמים הבאים:
יותר בטיחותי, שכן אינו נושא חשש להמצאות פריונים כמו של הפרה המשוגעת ומשום שהוא מתאים לצמחונים ושומרי כשרות. יחד עם זאת, קפסולות ממקור ג´לטין קיימות אף הן בשוק משום עלותן הזולה משמעותית.

מהו היחס בין משקל הקפסולה לאבקה שבתוכה?
משקל הקפסולה נע בהתאם למשקל הסגולי של כל אבקה בפורמולה. סוג האבקה משמעותי מאוד. גרנולות שוקלות לרוב פחות ולכן תופסות יותר קפסולות. רמת הדחיסה היא פועל יוצא של המכשור והטכנאי הדוחסים את האבקה לקפסולה. יש לקחת בחשבון שבמקומות שאין מכשור מתאים למניעת לחות, נפח הצמחים עולה ולפיכך, גם כאן נדרשות יותר קפסולות (או לחילופין, באותו מספר קפסולות מקבלים פחות צמח ויותר משקל לחות).

משקל ממוצע של חומר הוא 0.45 גרם לקפסולה (ובמקרים רבים מגיעים לדחיסה של כ 0.5 גרם), לעומת 0.33 גרם בחברות המשתמשות בגרנולות. בנוסף יש לקחת בחשבון את משקל הקפסולה עצמה: 0.09 גרם.
מכאן, ש 16% מהפורמולה הוא בעצם הקפסולה עצמה (משקל הקפסולה לבדה ביחס למשקל הקפסולה המכילה את הצמחים). זה לא מעט, בהתחשב בחשיבות שמטפלים לא מעטים נותנים ליחסים העדינים של הצמחים עצמם, אך זה לא כל כך נורא יחסית לפורמולה הנלקחת בגרנולות. שם משקל הקפסולה מגיע ל 22% מהמשקל הכללי - כמעט 30% יותר קפסולה!!!
בהנחה שלקפסולה ישנה השפעה אנרגטית מסוימת (כמו לכל חומר עלי אדמות), יש לקחת זאת בחשבון בשעת המרשם. ברור שביחס כזה, מאוד יתכן שאנו נותנים לא מעט פורמולות כשהקיסר שלהן הוא ג´לטין סינתטי.

כמה קפסולות יש לקחת?
שישה גרם צמחים המופיעים כאבקה יבשה נכנסים ב 14-12 קפסולות (בהתאם למשקל הסגולי של הפורמולה). מטופל המעונין לקחת משקל דומה של אבקה בגרנולות יצטרך לטול יותר מ 18 קפסולות ביום!

הרכב הקפסולה והאנרגטיקה שלה:
הקפסולות המשווקות בחברות הצמחים בארץ הן ה Vcaps (קפסולות צמחיות). הקפסולה כוללת חומר סיבי (Hydroxy Propyl Methyl Cellulose) הנמצא בשימוש נרחב בתעשייה הקוסמטית, תוספי מזון ותרופות שונות. מדובר בפוליסכריד (רב סוכר) הכולל גם חומרים כמו גליצרול וסורביטול, המעניקים למעטפת את קשיותה וגמישותה. כדי לדעת מה האנרגטיקה שלו, היינו צריכים לנסות כמות של לפחות שישה גרם לאורך תקופה על מספר רב של מתנדבים (מי מתנדב?), אך מניסיונות בודדים ומהסקה פשוטה של מרכיבי החומר נתן להניח שמדובר בחומר עם אנרגטיקה נייטרלית עם נטייה לקרירה, בעל תכונות מלחלחות ומזינות נוזלים, מרככות צואה וחודרות לקיבה, לטחול, למעי הגס וייתכן שגם לריאות. טעמו המתוק מרמז על אפשרות של תרומה מסוימת לחיזוק צ´י אך בו בזמן גם יצירת ליחה (לתשומת ליבם של כל מי שנותן פורמולה לסילוק ליחה). מובן שכל אילו בגדר השערות סבירות בלבד, אך הנושא מעלה תהייה, מה קורה כאשר אנו מעונינים לייבש או למנוע ליחה במקום ללחלח?

מכל האמור לעיל, מומלץ להסביר למטופל את היתרונות בספיגה מהירה ומדויקת את הפורמולה באבקה, להציע למטופל שימוש באבקה כעדיפות ראשונית, ורק אם הוא מתעקש ואינו מסוגל לצרוך אותה ניתן לעבור לברירת המחדל המקופסלת. במידה ואין ברירה, מומלץ לשתות מעט מים חמימים לאחר בליעת הקפסולות כדי להחיש את המסתן ולשפר את ספיגת הצמחים.

ככלל, כדי לדייק יותר מומלץ להעדיף אבקות (או צמחים נאים), אך מאחר שמטופלים רבים אינם מסוגלים לבלוע אבקה, נקדיש את העלון הבא לשיטות לשיפור היענות (וטעם) הפורמולה. קיימות שיטות רבות ומנוסות לבליעת האבקה, כך שכדאי לצפות לגיליון הבא...



לגבי כפיות מדידה


לצערנו, אין כפית אולטימטיבית. הדרישה היחידה מכפית צריכה להיות נוחות לשימוש. בכפיות החדשות של מדיבר, כמו גם בכפיות של חברות אחרות קיימת בעיה משותפת: לא ניתן להתאים משקל מדויק לפי נפח הכפית. כפית סטנדרטית מעידה על משקל ממוצע של גרם, אלא שהמשקל הסגולי של הפורמולה יכול לנוע בטווחים מאוד קיצוניים. כך למשל צמחים מסוימים כמו Huang Qin שוקלים 0.8 גרם לכפית (ויש צמחים לא מעטים השוקלים בסביבות 0.6 גרם לכפית) בעוד ש Dang Gui שוקל 1.4 גרם לכפית. ההפרש עצום! לכן פורמולות מסוימות יכולות להיות מאוד כבדות (ולפיכך צריך לטול פחות כפיות ביום) ואחרות מאוד קלות (ולפיכך אין ברירה אלא לטול יותר כפיות ביום).


איך להשתמש בכפית?

נכון!

כפית שטוחה (ממלאים את הכפית ומישרים אותה עם סכין או כרטיס ביקור). משקל האבקה הוא כגרם אלא אם צוין אחרת.


לא נכון!

כפית מלאה חלקית. לרוב מתייחסת לנפח של כפית וחצי (כפית לגמרי מלאה מתייחסת לנפח של שתי כפיות).


למידע נוסף
כיצד נשפר את היענות המטופל לצמחים וכיצד נתגבר על טעמם הלא נעים: כיצד כדאי לקחת פורמולה
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית  בתמורות
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני   בתמורות
 
 
 


חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות.  © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.
 
  
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז