לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

קוליטיס כיבית

 
 
קוליטיס כיבית היא מחלה דלקתית של המעי הגס. המחלה נפוצה בעולם המערבי המודרני שמתבטאת בהתקפים של שלשול דמי ורירי וקושי להתאפק עד כדי בריחת צואה. בנוסף מתלווים תסמינים כגון כאב בטן, עוויתות בחלחולת, בחילות, הקאות וחום. לאורך זמן הדימום גורם לאנמיה. המחלה יכולה להתקשר לבעיות אוטואימוניות נוספות. מאמר זה מציג את מודל הטיפול על פי הרפואה הסינית.
 
 
מאת: אהוד סברדליק
 
קוליטיס כיבית מבוא
אנחנו מקבלים כמובן מאליו את פעילות גופינו כגון אכילה ויציאות תקינות, אך מה קורה כאשר פעילות גופינו משתבשת וכל ארוחה מעוררת בנו כאבים, התכווצויות קשות בבטן וכל התרוקנות בשירותים מלווה בדימום ובסבל ? וכשיש חשש לצאת מהבית, אין ספק שגם איכות חיינו נפגעת!
בעזרת טיפול ברפואה הסינית תוכלו להרגיש הקלה רבה בסימפטומים ולשפר בעשרות מונים את איכות החיים.
מהי קוליטיס כיבית ?
קוליטיס כיבית היא  דלקת במעי הגס. האנשים שלוקים באולצרטיב קוליטיס מתחילים ללקות בה בתחילת גיל ההתבגרות ועד סוף שנות העשרים . הסיבה להתפרצות  מחלה אוטואימונית קשה זו לפי הרפואה המערבית אינם ברורים, אך נמצא שיש לקוליטיס נטייה גנטית.
קוליטיס כיבית הסימפטומים :
חולי קוליטיס כיבית של המעי הגס סובלים מהתקפים של שלשול דמי ורירי וקושי להתאפק עד כדי בריחת צואה. בנוסף מתלווים תסמינים כגון כאב בטן, עוויתות בחלחולת, בחילות, הקאות וחום. לאורך זמן הדימום גורם לאנמיה, ולכן, רוב חולי קוליטיס כיבית סובלים מעייפות ותשישות רבה. יש לחולי קוליטיס שכיחות רבה יותר להופעת סרטן המעי הגס. כמו כן, בשל הקושי לשלוט בצרכים, חולי קוליטיס נוטים להסתגר בביתם והם חשים אובדן שליטה בגופם, שמוביל לדיכאון ולבעיות נפשיות רבות.
הטיפול של הרפואה המערבית בקוליטיס כיבית
כאשר הרופא המערבי יאבחן קוליטיס כיבית הוא ימליץ על טיפול בתרופות שמדכאות מערכת חיסון כגון אימורן, איזופי, פורינטול, או תרופות על בסיס קורטיזון (סטרואידים). כמחצית מחולי קוליטיס שמטופלים רק בתרופות אלו נאלצים לעבור ניתוח לקיצור המעי הגס שיש לו סיכונים והשלכות רבות וקשות.
קוליטיס כיבית בעיני הרפואה הסינית
המעי הגס משויך בפילוסופיה הסינית לפאזת המתכת מתוך חמשת הפאזות. המתכת קשורה לעונת הסתיו וליכולת לקרר, ליבש ולגבש כפי שבקיץ בארצנו חם ולח ובבוא הסתיו הימים הופכים לקרירים והלחות יורדת ולכן בתקופה זו הטבע, צמחים וחיות יכולים להכין את עצמם לקור שיבוא בחורף ע"י ויתור והשלכה של החומר שאינו רצוי, (נשירת העלים לדוגמא), ואיסוף של המזון הרצוי פנימה (אגירת מזון לחורף).
מה משתבש במתכת והקשר לקוליטיס ?
קוליטיס בעיקרו היא דלקת (פאזת האש) במעי הגס (פאזת מתכת). היכולת של המעי לקרר, ליבש ולספוג נפגעת ע"י חום ולחות. החום והאש שורפים ומתיכים את הגבולות וגורמים לדם לצאת מכליו. כשאין יכולת לגבש ולמצק ולכנס את האנרגיה הטהורה מהמזון, הגוף סובל מאיבוד של חומרים חיוניים ביציאות שלשוליות דמיות, החלשות ותשישות של גופינו.
קוליטיס כיבית טיפול בדיקור
דיקור מווסת תהליכים דלקתיים ומטפל בסימפטומים כגון עוויתות מעיים, כאב בטן, שלשול דמי ועוד.
קוליטיס טיפול באמצעות צמחי מרפא ותוספי מזון
צמחי מרפא סיניים כמו, אלון, יפסיקו את הדימום ויגבירו את היכולת לספוג מינרלים דרך המעי. צמחים כמו קופטידיס סקוטלריה יורידו את האש הדלקתית במעי הגס.
קמומיל ושוש קרח ישקמו את רירית המעיים וירגיעו את העוויתות, פרוביוטיקה תוריד את רגישות המעיים ותסייע בעיכול.
קוליטיס כיבית טיפול באמצעות טיפולי מגע
לחיצה על ערוצי האנרגיה שאינם מאוזנים, ירפה את השרירים והגוף ויאפשר להגיע למצב של רפיון ורגיעה.
קוליטיס כיבית טיפול בתזונה
התאמת תזונה נכונה היא כלי טיפולי חשוב מאוד בדלקת מעיים כיבית. תזונה עם אחוזי שומן גבוהים, והורדת סיבים תזונתיים, יכולה לעזור להרגיע את הדלקת ולהוריד את גירוי המעיים.
סיכום
קוליטיס כיבית היא מחלה קשה שמורידה מאוד את איכות חייו של האדם שלוקה בה. לרפואה המערבית כלים מוגבלים כמענה לקושי ולסבל שסובלים אנשים אלו, ואילו לרפואה הסינית, יש מענה שיכול להשלים ולסייע רבות בשורש להופעת הבעיה וכן בסימפטומים הקשים שלה. טיפול בידי מטפל מקצועי יתמוך, ידריך ויחזק אותך להגיע למקום שבו שוב ניתן לקבל את פעולות הגוף היומיות בקלות ובהנאה.
 
 
 
חומר זה מוגש כשירות באתר זה
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז