לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

כירופרקטיקה לכאבי צוואר וגב תחתון

 
 
הכירופרקטיקה הינו מקצוע רפואי הקיים כ 120 שנה. שורשי המקצוע מגיעים עד להיפוקרטס ביוון העתיקה שאמר : "בסימן הראשון למחלה חפש בעמוד השדרה". הכירופרקטיקה מבוססת על ההבנה שלגוף האדם יכולת ריפוי עצמית. הגוף בנה את עצמו בתוך הרחם ולאורך כל מהלך החיים יש לו את היכולת לרפא את עצמו.
 
 
מאת: ד´´ר איל ברגר
 
הכירופרקטיקה הינו מקצוע רפואי הקיים כ 120 שנה. שורשי המקצוע מגיעים עד להיפוקרטס ביוון העתיקה שאמר : "בסימן הראשון למחלה חפש בעמוד השדרה".
הכירופרקטיקה מבוססת על ההבנה שלגוף האדם יכולת ריפוי עצמית. הגוף בנה את עצמו בתוך הרחם ולאורך כל מהלך החיים יש לו את היכולת לרפא את עצמו.
המערכת הראשונה שמתפתחת בעודנו עוברים היא מערכת העצבים המורכבת מהמח ועמוד השדרה.
הכירופרקטיקה מתמקדת באבחון וטיפול בגוף האדם דרך מערכת העצבים המרכזית המוגנת ע"י עמוד השדרה.
תפקוד מלא ותקין של הגוף מתרחש כאשר המוח מעביר את ההוראות לחלקי הגוף השונים דרך מערכת העצבים ללא הפרעות. לעומת זאת חסימות, חוסר איזון וסטיות בחוליות של עמוד השדרה יוצרים הפרעה בזרימת ההוראות מהמוח אל הגוף ומתבטאים כמכאובים שונים.
 
סטיות בחוליות צוואריות לדוגמא יכולות להיווצר עקב: תאונה, ישיבה ממושכת, מנח עוברי לא תקין, פציעות ספורט ומאמץ לא סביר. כל אלה יוצרים לחץ על שורשי העצב הצווארים. עצבים אלה מובילים לראש, לעורף, לכתפיים לזרועות ולידיים ויכולים ליצור סימפטומים מגוונים כגון: כאבי ראש, מגרנות, כאבי צוואר, כאבים בשכמות, בעיות בכתפיים וכאב מוקרן לזרועות ולידיים.
הכירופרקטור מאבחן את הסטייה בחוליות וע"י פעולה עדינה ומיומנת הנקראת כוונון - Adjustment מאזן את הסטייה וכך הוא מטפל בשורש הבעיה. כוונון זה מתבצע באמצעות תהליך המונה סדרת טיפולים. ברגע שהגורם האמיתי לבעיה טופל הגוף יכול להפעיל את מנגנוני הריפוי המובנים הקיימים בו ולתקן את הנזק שנוצר.
 
בדרך זו הכירופרקטיקה מטפלת במגוון בעיות ולא רק של שלד ושרירים. לדוגמא: כאשר לתינוק או ילד צעיר יש חוסר איזון בחוליות הצוואר העליונות, נוצר לחץ על העצב המוביל לתעלת הניקוז של האוזן. זה מוביל לדלקות אוזניים חוזרות. פעולה של איזון החוליות הצוואריות משחרר את הלחץ ופותר את שורש הבעיה. לאחר סדרת טיפולים חוזרת לגוף היכולת המולדת לטיפול עצמי כאשר מערכת העצבים משוחררת מסטיות.
 
כאב גב תחתון הינה תופעה שכיחה מאוד הנפוצה בעולם המודרני במיוחד. הסיבות לכך מגוונות: ישיבה ממושכת, חוסר בפעילות גופנית, מאמץ יתר, משקל עודף וסיבות נוספות הגורמות לסטיות וחוסר איזון בחוליות הגב התחתון . במקרים מסוימים המצב אף מגיע לפריצות דיסק וכאבים המוקרנים לרגליים.
 
מקרים אלו מאובחנים ומטופלים ע"י כירופרקט, אשר מטפל באופן ידני ולא פולשני לשחרור הלחצים והסטיות מעמוד השדרה. נכון להיום מחקרים הראו כי הכירורגיה לא הוכחה כבעלת עדיפות לעומת טיפול שמרני כמו כירופרקטיקה, אשר משקמת את הגוף. הכירופרקטיקה מאפשרת לגוף לשחרר את חוסר האיזון ע"י שחרור החסימות. המטרה להביא את הגוף למצב חופשי מחסימות וכך להחזיר לו את היכולת לרפא את עצמו. במקרים אלו הכירופרקט ימליץ על פעילות גופנית לחיזוק שרירי הליבה. כאשר שרירי הגב והבטן חזקים מספיק הם מהווים מגן יציב וחסון המגן על עמוד השדרה ומונעים מקרים קיצוניים של כאבי גב.
 
כירופרקט מומחה לעמוד שדרה ולטיפול בילדים ונשים הרות.
 
 
חומר זה מוגש כשירות עי צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.
 
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז