לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

בעיות פריון בראי הרפואה הסינית

 
 
זוגות רבים מתקשים להיכנס להריון ולהביא ילדים לעולם. התופעה נפוצה ונראה שמחמירה משנה לשנה. מדווח על 30% מהזוגות ויותר שמתקשים להיכנס להיריון בשנה הראשונה לנישואים. כתבה זו מתייחסת לבעיות הפוריות השונות בראיה מערבית והרפואה הסינית.
 
 
  
מאת: זיו אלקלעי
 
זוגות רבים מתקשים להיכנס להריון ולהביא ילדים לעולם. התופעה נפוצה ונראה שמחמירה משנה לשנה. מדווח על 30% מהזוגות ויותר שמתקשים להיכנס להיריון בשנה הראשונה לנישואים. אחד לשלושה זוגות הוא מספר דרמתי המוגדר ברפואה כחוסר פוריות. בעיית פוריות מוגדרת כאשר זוג בריא אינו מצליח להביא ילד לעולם למרות ניסיונותיהם למשך שנה תמימה.
 
עם זאת, למעלה משני שליש מהזוגות שלא מצליחים להכנס להיריון נחשבים לבריאים, כלומר, לא ניתן לגלות ממצא רפואי ספציפי המסביר את סיבת הקושי בכניסה להיריון. יש להפריד בין מצבי חוסר פריון על רקע נסיבות רפואיות (הורמונאליות, אנטומיות או אחרות) לבין כשל בכניסה להיריון ללא הסבר מוגדר.
 
 
מהן הסיבות השכיחות לבעיית פריון בארץ?
* סיבות רפואיות כוללות:
* ספירת זרע לא תקינה בגבר
* חוסר איזון הורמונאלי באישה (עד 15% מהמקרים)
* בעיה מכאנית של חצוצרות או שחלות (עד 30%)
* בעיות אוטואימוניות המונעות את קליטת תאי הזרע ברירית צוואר הרחם (כ 5%)
* סיבות לא ידועות (כ 10% )
 
בין הסיבות הלא אורגאניות או הלא ברורות אנו מונים בעיות שונות כגון:
* גיל מאוחר: זמן  הפוריות המיטבית חל בגילאים צעירים (17-23) כאשר הממוצע של הולדת ילד ראשון חלה בגיל 27 והשני בגיל 30.
* רמות סטרס גבוהות.
* תזונה לא תקינה:  חוסרים תזונתיים המובילים לחוסר איזון של המערכות הפנימיות ובניהם עודף פחמימות, חוסר בצריכת סידן, אבץ, ברזל ובנוסף עודף משקל.
* יתכן שגם לחוסר פעילות גופנית ולהפרעות שינה יש מרכיב מסוים בהפרעה לפוריות.
 
 
כיצד הרפואה סינית לנשים עשויה לסייע לזוגות להשיג את מבוקשם?
אין ספק שהשיטה הטבעית בה השתמשו לאורך כל שנות האנושות היא השיטה המועדפת ובעלת הסיכויים הסטטיסטיים הטובים ביותר להיכנס להיריון. עם זאת, בחלק מהמקרים נחוצה התערבות. הרפואה המודרנית מציעה כלים לשיפור סיכויים אילו, בעיקר כאשר בעיית הפוריות קיימת הן אצל הזכר והן אצל הנקבה, אולם קיימים גם כלים טבעיים העשויים לסייע לזוג להיכנס להריון. חלק מכלים אילו עשויים גם לשפר את הכניסה להיריון אצל אילו הנוקטים שיטות עזר קונוונציונליות.
 
ה רפואה הסינית מתייחסת בהרחבה הן לבעיות פוריות והן לשמירת הריון. כמו כן היא מסייעת בהפחתת תופעות הלוואי הקשורות לטיפולי פוריות.
דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה ממוקדת עשויים לשפר הן את ספירת הזרע והן את תנועתו, כלומר גם איכות וגם כמות. בכך ניתן לפתור אחוז ניכר של בעיות פוריות.
מבחינת האישה, הרפואה הסינית יכולה לשפר את מצבה הרפואי הכללי. כך למשל ניתן למזער את תסמיני תסמונת השחלות הפובליציסטיות, תופעה שכיחה הפוגעת בסיכויים להרות. במקרים רבים ניתן לשקם ביוץ של אישה שמחזורה נפגע.
 
אם הזוג בוחר להתחיל בטיפולי פריון, ניתן לתמוך באישה ובמהלך הטיפול במקביל לטיפולים הקונוונציונאליים. הטיפול יכול לכלול דיקור סיני שיפחית את תופעות הלוואי שכוללות השמנה, נפיחות, מצבי רוח משתנים כמו דיכאון, עייפות או פריחות שונות.
במספר רב של זוגות לא ניתן למצוא סיבה ברורה לאי הכניסה להיריון. טיפול המתייחס גם להיבט המנטאלי / נפשי וגם להיבט הפיזיולוגי יכול לחסוך טיפולי פריון רבים הכוללים התערבות תרופתית - הורמונאלית.
 
הרפואה הסינית מתייחסת לכל מקרה לגופו. היא מתעמקת בקשר בין בני הזוג, באורח החיים שלהם, בתזונה המלווה אותם ונעזרת בכלים כמו תזונה משלימה וצמחי מרפא המסייעים לביוץ. במקרים רבים, סדרת הטיפולים מסתיימת כאשר הזוג נכנס להיריון או כאשר נולד ילד בריא.
 
הטיפול ברפואה הסינית תומך במערכת החיסון ובמערכת ההורמונאלית, אך חשוב מכל, הוא תומך בתהליך המוביל להולדת ילד בריא. תמיכה נכונה באישה לפני, במקביל לטיפולים וכמובן במהלך ההיריון משפרת את הבריאות הפיזית והנפשית של האם ומאפשרת הולדת ילד בריא, אהוב ורצוי. הטיפול מקנה אופטימיות ומצמצם סטרס שעלול לפגוע בתהליך הטבעי של הגוף.
 
 
נכתב ע"י זיו אלקלעי
מטפל בכיר ברפואה סינית מודרנית וקלאסית
מומחה לטיפול בנשים וילדים
 
למידע נוסף   
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית  בתמורות
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני   בתמורות
 

חומר זה מוגש כשירות ע"י מערכת האתר של תמורות.
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.
 
 
  
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז