לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

מה נברר לפני שאנו מקבלים מטופל לטיפול בשיאצו, טווינא או רפואה סינית?

 
 
בירור טלפוני מקדים ישנם מספר דברים שכדאי לנו לדעת לפני שהמטופל מגיע לטיפול אצלנו. הפרטים נחוצים כדי לקבל רקע כללי על המטופל - פרטים אישיים מסוימים, אופי הבעיה וכו', וכדי לשלול התוויות נגד, שיכולות למנוע את הטיפול במטופל, או לדרוש מאתנו תשומת לב מיוחדת. שיחה מוקדמת חשובה גם כדי לתאם ציפיות עם המטופל, לפני הגיעו לטיפול.
 
 
מאת: צוות הקליניקה של תמורות
 
ישנם מספר דברים שכדאי לנו לדעת לפני שהמטופל מגיע לטיפול אצלנו. הפרטים נחוצים כדי לקבל רקע כללי על המטופל - פרטים אישיים מסוימים, אופי הבעיה וכו´, וכדי לשלול התוויות נגד, שיכולות למנוע את הטיפול במטופל, או לדרוש מאתנו תשומת לב מיוחדת.  הדברים אמורים בעיקר לכל מי שהשלים לימודי רפואה סינית , לימודי שיאצו  או לימודי טווינא, אך רלבנטיים לכלל המטפלים שהשלימו לימודי רפואה משלימה.
להלן כמה שאלות שלא כדאי להחמיץ:

* שם המטופל ומי הפנה אותו
גישה אישית והכרת ציפיות הפונה, מאפשרות שיחה עם אמון ותורמות לשיתוף המידע הנמסר מן המטופל.

* סיבת הפנייה
ידיעת סיבת הפנייה מראש מאפשרת למטפל (במיוחד אם הוא אינו רופא) להתעדכן בפרטי המחלה ובטיפולים השונים המקובלים לגביה. במידת הצורך ניתן להתייעץ עם בעל מקצוע אחר קודם שהמטופל יגיע.

* ממתי
מחלה שהופיע בעת האחרונה מחייבת מיצוי תהליכי הבירור (במקביל או לפני קבלת המטופל). מחלה כרונית שעברה בירור יסודי מאפשרת למטפל לקבל את המטופל ללא חשש (כמובן, אם אין התווית נגד בהתאם).


* למה פנית דווקא עכשיו?
שאלה חשובה ביותר. מטופל עלול לדווח על כאב ראש כרוני שמציק לו. הוא עבר אין ספור בדיקות נוירולוגיות. לאחרונה הופיע לו כאב ראש בעל אופי בלתי מוכר. יתכן שהמטופל יעדיף לחסוך מעצמו את הבירורים ויחליט לפנות ישירות לשיטת טיפול אחרת. כאבי ראש כרוניים אינם שוללים הופעת מחלה חדשה הכרוכה, למשל, בתהליך תופס מקום במוח. בכל מקרה של הופעת סימנים חדשים שלא נבדקו ע´י רופא יש להימנע מטיפול עד גמר הבירור.

* מחלות נוספות
למטופלים רבים יש נטייה להמעיט בערך המידע הנמסר למטפל. לעתים רבות, חולה הסובל מחולשה ועייפות, לא יציין כי במקביל הוא מטופל בטיפול כימותרפי.

* אשפוזים ותרופות
מעבר למידע כללי החשוב למטפל, שאלה זו עשויה לחשוף בפני המטפל מחלות נוספות שהמטופל לא יחס להן חשיבות. מספר מפתיע של פונים עלול להצהיר שהם אינם סובלים משום מחלה. בבירור יותר יסודי אנו עלולים לגלות שמאז שהם מזריקים לעצמם אינסולין, הם אינם סובלים, להערכתם, משום מחלה...

* הנחיות כלליות
מקובל לבקש מכתב סיכום מחלה (אם יש), רשימת תרופות (עדיף להעתיק מתוך האריזות של התרופות), פרטים נוספים מתוך התיק הרפואי של המטופל והעתק של בדיקות אחרונות. ברוב שיטות הטיפול הטבעיות אין אנו נעזרים במידע מערבי זה אך ביכולתנו, בהסתמך על המידע, לעקוב אחר קצב החלמת המטופל (או החמרת מצבו) ולפנות לרופא כשאנו מצוידים במידע רלוונטי המאפשר תקשורת על בסיס טרמינולוגיה משותפת.
הנחיות אחרות מקובלות לגבי כל שיטה בנפרד: 
בטיפולים מסוימים יש לבקש מהמטופל לבוא בבגדים מתאימים, ללא בטן ´מלאה´. בשיטות טיפול אחרות הפונה מתבקש לנהל רישום מדויק, למשל מה אכל ביומיים האחרונים.

* טלפון
ללא טלפון לא נוכל לברר פרטים חשובים שהתעוררו לאחר השיחה עם המטופל. אם נרצה לבקש מהמטופל מידע רפואי (או אפילו לשנות מועד התור) ודאי שנזדקק לקשר עמו.

* קביעת תור
זמן, מיקום ועלות הטיפול (חשוב לסכם נקודה זו מראש, כדי למנוע אי-נעימות בהמשך).


 
חומר זה מוגש כשירות ע´י הקליניקה של תמורות.  © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים
ולידע כללי בלבד.
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז