לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

פתופיזיולוגיות וטיפולים של התלת מחמם

 
 
מרידיאן התלת מחמם חיבור מפורט ומקיף על פתופיזיולוגיות וטיפולים של התלת מחמם, לרבות נקודות דיקור רלבנטיות, צמחים מתאימים וקישורים לצורך הרחבה והעמקה.
 
 
מאת: צוות ההדרכה של תמורות
 

פתופיזיולוגיות וטיפולים של התלת מחמם



מבוא:
התלת מחמם הוא האיבר היותר מוזר ברפואה הסינית כיוון שהוא חסר מקום. למרות שרשמית הוא משתייך לאחד מששת האיברים היאנגים הוא חריג ויש המפקפקים בקיומו הגשמי (אך לא האנרגטי). תלת המחמם מופקד על החופש לעבור דרך מעברים (Tong ). הוא מסייע לצ´י המגן במחמם העליון, לצ´י המזין במחמם האמצעי ולנוזלים במחמם התחתון לעבור חופשי במעברים שלהם.

התייחסות מעניינת מדגישה את תפקיד תלת מחמם כשדרה בה עובר הצ´י המקורי (המולד): The avenue of the Triple Burner . לכן הוא מהווה חלק מה´כוח המצית´ של הפעולה בכל איבר בגוף. יש הטוענים (למרות שזה לא ממש מדויק) כי המחמם העליון מקבל אך אינו מפריד. המחמם האמצעי מעבד. המחמם התחתון מפריש אך אינו מקבל. האיזון בין שלושת המערכות הללו נשלט על ידי תלת מחמם. בגלל חוסר המיקום והבהירות, רבות הסתירות בספרות הסינית העתיקה.

המחמם העליון


המחמם העליון שלוט על הפצת נוזלים ברחבי הגוף דרך התפקיד המפזר של הריאות. הוא כולל את הריאות והלב וממוקם מעל לסרעפת. בספרות יש המתארים אותו כ ´ערפל´.

המחמם האמצעי


התפקיד העיקרי של המחמם האמצעי הוא שליטה על תהליכי עיכול בעזרת הטחול והקיבה. הוא כולל את הטחול והקיבה וממוקם מעל הטבור. במקורות שונים הוא מתואר כתבשיל מבעבע בקדירה או כ ´היכל המרכך´

המחמם התחתון


המחמם התחתון שולט על הפרדת המזון והנוזלים, ספיגת הנחוצים לגוף והפרשת פסולת. הוא כולל את המעי הדק, השלפוחית והכליות וממוקם מתחת לטבור. הוא מתואר במקורות שונים כ ´תעלת ניקוז´.

פתולוגיה:
תלת המחמם יכול להיות מתואר באופנים שונים ברפואה הסינית:
א – כחלק משש הרמות – רמת ה Shao Yang היא שכבה מעניינת המטפלת במצבי עודף וחוסר מעורבים, בעיקר כאשר פתוגן חדר וכוחות ההגנה אינם מאפשרים לו להיכנס יותר פנימה מחד, אך מאידך, אינם מצליחים לפנות אותו החוצה.
ב – כחלק ממחלות חום – אסכולה פחות מקובלת ברפואה הסינית העכשווית לפיה פגיעה בתלת מחמם היא לרוב חום חיצוני שחדר ויש לסלקו.
ג – כחלק משלוש חלוקות הגוף לאזורים – החלוקה המקובלת כפי שפורטה לעיל.


להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות (רפואה סינית, שיאצו, טווינה, נטורופתיה סינית, תזונה, עיסוי רפואי) ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
   
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז