לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

אנרגטיקה של קולחיצין לסובלים מקדחת ים תיכונית ושיגרון

 
 
פרח הסתוונית קולחיצין היא תרופה המופקת מצמח הסתוונית. התרופה מפחיתה את התגובה הדלקתית בפרקים למחלות כמו שיגרון = גאוט או בקדחת ים תיכונית. מאמר זה מפרט את השפעת הקולחיצין בראייה מערבית וסינית בהקשר למחלות המתייחסות אליו. המאמר מציג את תופעות הלוואי והתוויות הטיפול ומעלה מודל אפשרי לפעולה האנרגטית של התרופה, דבר שעשוי לשפר את שילוב הטיפול הפרמאקולוגי עם צמחי מרפא או תוספי מזון.
 
 
מאת: ניר עמיר
 

קולחיצין Colchicine


קולחיצין היא תרופה המופקת מצמח הסתוונית. התרופה מפחיתה את התגובה הדלקתית להשקעה של גבישי מונוסדיום אוראט ברקמת הפרק, תופעה הקשורה למחלת Gout, כנראה על ידי חסימת המטבוליזם של לויקוציטים פולימורפונוקלארים. קולחיצין גם מפריע ישירות לשקיעת הגבישים של חומצת השתן על ידי הורדה של יצירת חומצה לקטית על ידי הפולימורופונוקלארים, ובעקיפין על ידי הפחתת פגוציטוזיס. התרופה משפיעה על רירית מערכת העיכול וגורמת לפגיעה בספיגה. אין לה אפקט משכך כאבים.

התוויות לטיפול:
גאוט
קדחת ים תיכונית FMF

פרמקוקינטיקה:
התרופה נספגת במערכת העיכול ועוברת מטבוליזם חלקי בכבד. המטבוליטים חוזרים למעי דרך המרה והתרופה שלא עברה פרוק נספגת מחדש. קולחיצין מצטבר בלויקוציטים. התרופה והמטבוליטים שלה מופרשים בעיקר דרך הצואה ומעט דרך השתן הקישור לחלבון נמוך. היא מתחילה להשפיע במתן פומי תוך 12 שעות ובמתן ורידי תוך 6 שעות כאשר שיא האפקט מגיע כעבור 72 שעות. התרופה ממשיכה להיות מופרשת מהגוף 10 ימים אחרי הפסקת נטילתה.

אינטראקציות:
ייתכן עיכוב של ויטמין B12 במערכת העיכול כתוצאה משינויים ברירית המעי. הקולחיצין עלול לחזק אפקט של תרופות המדכאות את מערכת העצבים המרכזית. יש להימנע מאלכוהול. הקולחיצין עלול להגביר תופעות לוואי המטולוגיות בנטילה עם תרופות בעלות אפקט המדכא מח עצמות.

תופעות לוואי:
בחילות, הקאות, שלשולים, כאבי בטן, דימומים במערכת העיכול, פריחות, נשירת שיער, דלקת בפה, דיכוי יצירת זרע בזכר בתקופת הטיפול.
כמו כן יתכן נזק לכליה, ירידה בלחץ דם, נוירופתיה היקפית, אנמיה אפלסטית, פגיעה בשורות הדם השונות, ירידה בפעילות בלוטת התריס ועוד.
התרופה עלולה להיות טרטוגנית ולא מומלצת לפני כניסה להיריון ועד לסוף ההנקה.

אנרגטיקה:
הקולחיצין מעקב התרבות תאים של מח העצם, ובעיקר סוגי תאים הקשורים למערכת החיסון. בנוסף, הוא עלול לגרום לנשירת שיער, פגיעה בזרע ובכליות. מן האמור לעיל ניתן להסיק שלקולחיצין השפעה פוגעת בג´ינג. קדחת ים תיכונית מתאפיינת בצבירת חלבון מיוחד מסוג עמילואידוזיס היכול להיחשב חומר מסוג ג´ינג המצטבר בצורה לא נכונה ובמקומות הלא מתאימים. פעילות נמוכה של בלוטת התריס יכולה להתאים לחסר יאנג, חסר דם או ליחה עם הפרעה בכליות. נראה שהקולחיצין מפריע לפחות לאחד מהתחומים הללו ויש להעריך שקודם כל הוא פוגע בדם. פגיעה בגי´נג עלולה לפגוע הן בדם, הן ביאנג והן ביין. שימוש בקולחיצין לאורך זמן פוגע גם בספיגת ויטמינים ומזון הדרושים לייצור דם וג´ינג פוסט נטאלי, כך שיש להניח שבמידה ונוצר חום, מדובר בחום מדומה. גם הפגיעה במערכת העצבים המרכזית מכוונת לפגיעה כלייתית וכיוון שהכליות קשורות למח העצמות ולג´ינג הקשר ניתן להבנה.
לסיכום, שימוש לאורך זמן בקולחיצין מחייב תמיכה ביין ובג´ינג בתזונה ובמידת האפשר גם בצמחי מרפא. מובן שהבנת המחלה בעטיה ניתן הקולחיצין מאפשרת מתן טיפול תומך אשר עשוי לצמצם את המינון והפגיעה במרכיבים המולדים. שימוש בצמחים, תוספי מזון או אלכוהול הפוגעים ביין עלול להחמיר תופעות אילו.

להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות (רפואה סינית, שיאצו, טווינה, נטורופתיה סינית, תזונה, עיסוי רפואי) ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז