לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

אנרגטיקה של פרופיל-תיואוריציל לחולי היפרתיירואיד

 
 
פרופיל-תיואוריציל הוא תרופה המפריעה לסינתזה של הורמוני בלוטת התריס ובכך מטפלת בבעיות של פעילות יתר של בלוטת התריס. מאמר זה בודק את ההשפעות הפרמקולוגיות של התרופה, בוחן אינטראקציות עם תרופות ומפרט תופעות לוואי. על סמך הנתונים הללו המאמר בונה מודל אנרגטי סיני להשפעות התרופה ומאפשר בכך יצירת בסיס לשילוב עם צמחי מרפא או טיפול סיני מתאים תוך תמיכה בעקרונות האנרגטיים של המטופל.
 
 
מאת: צוות הקליניקה של תמורות
 

Propylthiouracil


פרמקולוגיה ואינדיקציות:
התרופה מפריעה לסינתזה של הורמוני בלוטת התריס על ידי מניעת החיבור של יוד אל התירוזיל של תירוגלובולין. כמו כן היא מונעת התחברות שיירי האידותירוזיל ליצירת האידותירונין ומפריעה לחמצון יוני היוד וקבוצות האידותירוזיל. התרופה מונעת הפיכת תירוקסין T4 לטריאדולירונין T3 ובכך מקנה לעצמה עדיפות בטיפול במשבר של יתר תריסיות. להחזרת תפקוד תקין של הבלוטה לפני כריתה חלקית שלה, להגברת הספיגה של יוד רדיואקטיבי כאשר משתמשים בתרופה להרס הבלוטה, ולמניעת שחרור זמני ומזיק של הורמונים, הקורה לפעמים לאחר שימוש ביוד רדיואקטיבי. התרופה אינה מפריעה לפעילות הורמונים שכבר נוצרו או לפעולת הורמונים הניתנת מבחוץ.

פרמקוקינטיקה:
התרופה נספגת במערכת העיכול בספיגה מהירה וטובה (75% ) . שיא הריכוזים מושג תוך שעה – שעה וחצי, אך לא נמצא קשר בין רמת הריכוז בדם לבין האפקט הקליני. זמן מחצית חיים הוא 1-2 שעות כך שהתרופה עוברת מטבוליזם מהיר ושליש מהתוצרים מופרש בשתן תוך יממה. הקישור לחלבון גבוהה.


אינטראקציות עם תרופות:
ייתכן שהתרופה מחזקת נוגדי קרישה מסוג קומארינים. תתכן גם ירידה בהשפעת נוגדי קרישה משום שהיא עלולה להאט מטבוליזם של גורמי קרישה המסונתזים בעזרת ויטמין K .


תופעות לוואי:
תופעות לוואי קשות הן נדירות. תופעות אפשריות: פריחות על העור, התרחבות בלוטות רוק ולימפה, כאבי פרקים, בחילות, הקאות, צרבת, כאבי ראש, סחרחורת, הפרעות ראיה. במקרה של הופעת חום כאב גרון או פצעים בפה יש לפנות מייד לחדר מיון כיוון שזה עלול להצביע על ירידה ברמת תאי הדם הלבנים.

תופעות נדירות כוללת: אגראנולוציטוזיס, לויקופניה, תרומבוציטופניה, בצקת, איבוד חוש טעם, תחושת נמלול, נשירת שיער, פיגמנטציה על העור, היפופרותרומבינמיה, דימומים, חום, תסמונת דמוית לופוס, צהבת ודלקת הכבד.

מודל אנרגטי:


היפרתיירואידיזם יכול להיווצר על רקע חסר יין של הכליות או על רקע חסר דם בכבד עם מעורבות של לב. הביטוי לתופעות ההיפר הן רוח ואש או היפראקטיביות של יאנג וחום מדומה על רקע חסר. התרופה אינה מטפלת בהזנת היין או הדם אלא מדכאת אש ויאנג מתפרצים.
תופעות הלוואי של התרופה מרמזות שהיא פוגעת בדם בצורה משמעותית. סחרחורות והפרעות ראיה יכולים להיות מיוחסים לליחה או לחסר דם אך ירידה ברמת תאי הדם, בקרישת הדם, תופעות דמויות לופוס, פיגמנטציה של העור, נשירת שיער ותחושות נימול מתאימות יותר למצב של חסר דם. פגיעה זו עלולה להתבטא גם כפריחות. חסר הדם פוגע בעיקר בכבד ולכן תתכן פלישה לקיבה ולטחול, תופעה המתבטאת ברמת כדוריות לבנות נמוכה יותר, ירידה במערכת החיסונית עד כדי בעיות לימפטיות ובעיות בבלוטות הרוק ותופעות של התמרדות צ´י הקיבה מעלה המתבטאות בצרבות, הקאות ואולי גם כאבי ראש.
מכאן שיש להניח שהתרופה מקררת, מסלקת חום, מורידה רוח על רקע חום אמיתי או מדומה, אך בשימוש ממושך עלולה לפגוע בכליות, בכבד ובטחול ולהוביל לקירור וחסר דם תוך אפשרות של פלישה לקיבה או אפילו בריחת יאנג לפריפריה (לעור).
לאור המודל המוצע יש להיזהר בתרופה בעיקר כאשר קיימות תופעות קור וחולשת דם בכליות ובטחול ולתמוך באיברים אילו באמצעים תזונתיים וטבעיים.
הערה: תופעות כמו צהבת ודלקת בכבד יכולות להיות מוסברות בכך שחסר דם מהווה חלק מהאבחנה המבדלת של תופעות אילו (למרות שהגורם השכיח הוא חום וליחה בכבד ובכיס המרה). אף שהתופעה לא שכיחה היא אפשרית וקיימים לה גם סימוכין מעולם הרפואה הקונוונציונלית.

להפניות
למאמר על היפותיירואיד ניתן ללחוץ כאן: היפותיירואיד
למאמר על אלתרוקסין ניתן ללחוץ כאן: אנרגטיקה של אלתרוקסין

למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות
להסבר אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) ניתן ללחוץ כאן: המסלול המשולב

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות הקליניקה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.


 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז