לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

השימוש במגנט כחלק מהרפואה הסינית

 
 
המגנט נחשב לחומר פלאי אשר פרנס אגדות ומיתולוגיות רבות בעבר. הסינים מרבים להשתמש בו הן כשימוש חיצוני והן כשימוש פנימי. השימוש הסיני, בניגוד לגישות המסחריות, מתמקד בהפעלת המגנט על נקודות האקופונקטורה, ומתבסס על ידע במרידיאני אקסטרה, נקודות חסר ונקודות מיוחדות בגוף. מאמר זה סוקר את תכונות המגנט והקשר לרפואה הסינית, מסביר כיצד המגנט פועל וכיצד יש להשתמש בו.
 
 
מאת: צוות הקליניקה של תמורות
 

תכונות פיסיקליות של המגנט:


א. למגנט שני קטבים, הוא דומה במבנהו לברזל רק שבמבנה הברזל המולקולות נמצאות בערבוביה ואילו במגנט המולקולות מסודרות באופן קבוע כך שכל הקטבים הצפוניים פונים לכיוון אחד וכל הקטבים הדרומיים פונים לכיוון הנגדי.

ב. אם מקרבים למגנט בצידו הדרומי פיסת ברזל, המגנט יצמיד את הברזל. כל המולקולות הצפוניות של הברזל תמשכנה לקוטב הדרומי של המגנט ואילו המולקולות הדרומיות תדחינה לכיוון השני של פיסת הברזל. במצב זה הופך הברזל להיות מגנט, אז זהו מצב זמני המסתיים בזמן הרחקת המגנט.

ג. כדור הארץ הוא מגנט ענקי ולכן הצד הדרומי של המגנט נמשך אל הקוטב הצפוני של הארץ. תופעה זו ניתן לראות במגנט המוצב בתוך מצפן.

ד. כוחו של המגנט מרוכז בקצותיו.

ה. הכוח המגנטי זורם במעגלים בין קטבי המגנט כשהזרימה נעשית מהקוטב הצפוני אל הקוטב הדרומי.

ו. הקוטב הצפוני מכיל מטענים חיוביים ואילו הקוטב הדרומי מכיל מטעני חשמל שליליים.

תכונות המגנט והקשר לרפואה הסינית:


בגוף האדם נמצא יסודות מתכתיים כמו ברזל, נחושת, אבץ וכו´. כל תא מכיל יסודות אילו ולכן כל תא בגוף האדם מהווה יחידה מוליכה של שדה אלקטרו מגנטי. גוף האדם מושפע בין הקטבים המגנטים של כדור הארץ ולכן הופך לממוגנט בעצמו. קווי השטף המגנטיים חודרים דרכנו לאורך הגוף. תנועת הגוף במצב זקוף מאפשרת פעילות אלקטרומגנטית סביב ותוך הגוף. למעשה, דרך הזרימה הזו ניתן להסביר את קווי האנרגיה - המרידיאנים אשר עולים ויורדים לאורך הגוף ויוצרים את המפה הסינית המוכרת. נקודות הדיקור, הטצובו, הם אזורים בהם קיימת פעילות חשמלית חזקה יותר מאזורים אחרים, ולכן גם פעילות אלקטרומגנטית חזקה יותר.

מחלה, על פי הגישה הסינית המסורתית, היא הפרעה בזרימת הצ´י. מכאן, על פי המודל המגנטי, מדובר גם בהפרעה אלקטרומגנטית. הפרעות אילו יכולות להיגרם עקב חבלה, חשיפה לרעלים שונים, מיעוט או הגזמה בתרגול גופני ועוד. הפרעות אילו יוצרות סטגנציות או אזורים בהם הצ´י חלש, דבר החושף את הגוף למחלות נוספות. למשל, שומן, הנחשב לליחה סטגננטית ברפואה הסינית, הינה בעלת מוליכות חשמלית נמוכה ולכן הזרימה האלקטרו מגנטית בה חלשה יותר.

ברפואה הסינית משתמשים בכלים שונים כדי לאזן את הזרימה. אחת השיטות היא הנחת מגנט על הטצובו, דבר המאפשר פתיחת נקודות ולכן גם איזון והחלמה.

לדוגמא - כאב הוא מצב של סטגנציה מקומית. הכאב שמקורו בפציעה או כוויה יוצר הצטברות יונים חיוביים. הנחת מגנט צפוני על האזור הכואב תדחה את אותם מטענים ולכן תצור אפקט ריפוי והרגעה, דבר המביא להחשת הריפוי.

כיצד פועל המגנט?


א. המגנט יוצר שטף של קווי כוח מגנטים בין הצד המוצמד לעור לבין הצד המרוחק ממנו. קווי השטף חודרים את העור כדי להגיע לקוטב הדרומי, דבר היוצר הפעלה של הנקודה עליה מונח המגנט.

ב. אם מניחים שני מגנטים המוצמדים לעור במרחק מוגדר בניהם נוצרת השפעה הדדית בין הקטבים של שני המגנטים. דבר זה מנוצל ליצירת קשר בין הנקודות ולפתיחת הערוץ החסום.

ג. אם מניחים את הקוטב הצפוני על העור, קווי השטף חודרים את העור פנימה ויוצאים כלפי חוץ אל הקוטב הדרומי (הצד המרוחק מן העור). דבר זה יוצר פעילות מפזרת ומרגיעה על הנקודה. כמו כן, גורם המגנט למשיכת מטענים חשמליים שליליים אל הנקודה, דבר המאפשר הרגעה. לכן, קוטב צפוני ישמש לטיפול במצבי עודף וכאב.

ד. אם מניחים את הקוטב הדרומי של המגנט על העור, חודרים קווי השטף את הרקמה מהקוטב הצפוני פנימה ונכנסים לכיוון הקוטב הדרומי. כך נוצרת פעולה מחקת של הנקודה. כמו כן גורם הדבר למשיכת מטענים חיוביים הגורמים להמרצה וחימום. לכן, קוטב דרומי ישמש לטיפול במצבי חסר.


כיצד משתמשים? הוראות טיפול במגנטים


א. משתמשים במגנטים של 800 גאוס עד 9000 גאוס. מקובל שמגנטים בזמן טיפול יהיו חזקים יותר ממגנטים שנשארים עם המטופל לאחר הטיפול.

ב. מומלץ להשאיר על המטופל מגנטים עד כוח של 800 גאוס.

ג. יש להסיר כל חפץ מתכתי מהגוף כדי לא להפריע לשטף האלקטרומגנטי העדין הנוצר בהשפעת המגנטים.

ד. בגדים סינתטיים יוצרים אפקט אלקטרו-סטטי ויש להימנע מלבישתם בזמן הטיפול.

ה. טיפול במגנטים יעיל כאשר קיים פחד מדיקור, הלם או התעלפויות חוזרות. כמו כן הוא יעיל לטיפול בתינוקות ובילדים קטנים.

ו. יעילות הטיפול גוברת לאחר טיפול מסורתי באחת השיטות האחרות שברפואה הסינית.

ז. ניתן להתחשב בכיוון הנחת המיטה בקליניקה. כך יגרם אפקט נוסף של השפעת השדה המגנטי של כדור הארץ בטיפול. מומלץ להניח את המיטה לאורכה בין הצפון לדרום.

ח. לא מקובל לשלב מגנטים ומחטים באותו זמן בטיפול.

ט. אם עובדים עם מגנטים לפי כיוון המרידיאנים, מקובל להניח את המגנט הצפוני קרוב יותר לתחילת הערוץ (נקודת העוגן), ואת המגנט הדרומי על נקודת הכאב או האזור הבעייתי, ובכל מקרה יותר באספקט הדיסטלי של המרידיאן.

י. מקובל להשאיר את המגנט לכ 20 דקות במידה והוא בעוצמה של 2500 גאוס או יותר. אם מעוניינים להשאיר מגנטים לזמן ממושך יותר מומלץ להחליף ל 800 גאוס. במידה ומקישים בפטיש של דר´ מנקה, אז רצוי להקיש עם הכיוון שמשחרר את הכאב בקצב דופק המטופל.

יא. אם ישנו מקום כואב או צלקת עם נקודה רגישה ביותר, מניחים את המגנט הצפוני. במקום בו כואב פחות או מרגישים תחושה משונה יש להניח את המגנט הדרומי.

יב. אם יש צלקת רוחבית (כמו בניתוח קיסרי) הכואבת במקומות שונים ניתן לשים מספר מגנטים לאורך הצלקת משני הכיוונים שלה. מיקומי הקטבים תלויים במיקום הכאב, או בשיטת הטיפול בה עובדים, או לפי כיוון המרידיאנים, או לפי השפעה מרוחקת של נקודת שליטה.

על סכנות בשימוש במגנט והתוויות הנגד חשוב לקרוא כאן

להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות
להסבר אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) ניתן ללחוץ כאן: המסלול המשולב

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות הקליניקה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז