לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

נוהל עבודה עם המדריך לצמחי מרפא סיניים

 
 
מדריך עזר למטפל מדריך הצמחים הסיניים פשוט ונוח לעבודה קלינית. מאמר זה מפרט את שיטות העבודה עם מדריך פשוט זה, מציג דוגמא כיצד ניתן להצליב מידע ולבחור צמח ספציפי, מעלה נקודות הקשורות לשיום (כינוי בשם) של הצמחים השונים ומסביר את העקרונות עליהם התבסס צוות מקצועי מתמורות בבניית מערכת נתונים זו. ממבוא זה ניתן להגיע למאמרים חשובים המלווים את מדריך צמחי המרפא הסיניים.
 
 
מאת: צוות ההדרכה של תמורות
 
מדריך הצמחים הסיניים פשוט ונוח לעבודה קלינית. קיימות מספר אפשרויות לחיפוש צמח בעל מאפיינים מסוימים: אם שם הצמח ידוע, כל שצריך לעשות הוא להקליד את שמו הסיני או הלטיני במקום המיועד לכך במנוע החיפוש. במידה והקטגוריה ידועה, יש לבחור בקטגוריה או בתת הקטגוריה המופיעה בתפריט הקטגוריות. למשל חיפוש צמחים מחזקי דם אינו דורש כניסה לקטגורית צמחים מחזקים אלא ישירות למחזקי דם. בדומה לכך ניתן לבחור צמח על פי איבר המטרה או המרידיאן אליו הוא חודר.
הרבה יותר חשוב ומעניין לבחור צמח בעל מאפיינים מסוימים מקטגוריה ספציפית. ניתן להקיש במילה חופשית ´עצירות´, לבחור את איבר ה´ריאות´ ולבחור בקטגוריה ´מחזקי יין´. במידה והמנוע לא איתר צמח מתאים, מומלץ לנסות ולשנות את המילה החופשית עד להשגת התוצאות הרצויות.


הערות חשובות:
* לעתים צמח מופיע ביותר משם סיני אחד. במקרה זה בחרנו את השם הנפוץ יותר, ובשאיפה, גם את המלא יותר.

* בתור שם לטיני נבחר השם הפרמקולוגי הידוע ביותר. במקרה שקיימים מספר זנים המתאימים לצמח סיני אחד, נבחר הנפוץ והמקובל בניהם בבתי המרקחת במערב ובעיקר בישראל. שיוך הצמח לחלקיו הבוטאניים נעשה בסוף הצגת השם ולא בתחילתו, כפי שמקובל. דבר זה נעשה על מנת לפשט את החיפוש בעזרת מנוע החיפוש. הקיצורים שנבחרו מתאימים לקיצורים המקובלים בספרות הסינית וניתן למצוא אותם במקרא העזר כפי שמפורט בעמוד הפתיחה.

* מקורות של המידע המוצג נלקח בעיקרו מה Materia Medica של בנסקי, מ Jade Remedies של פיטר הולמס, מספרים רבים נוספים ומהצלבות מידע של רופאים ופרופסורים מסין.

* ההשקעה הרבה במערכת נועדה לשרת את כל המטפלים בצמחי מרפא בארץ. המערכת מתעדכנת לפרקים במאמרים חשובים הנוגעים להשפעות הצמחים והאינטראקציות שלהם עם צמחים נוספים או תרופות. כמו כן, אנו מתמידים לעדכן את ספרית התמונות המרהיבה של כל צמחי המרפא. מומלץ לכל המטפלים להיכנס מפעם לפעם לאתר תמורות ולהתעדכן בחדשות הרלבנטיות למדריך זה. אנו מצפים שהמדריך יהפוך למאגר המידע הזמין המפורט בעולם (ועוד בעברית!) ישרת את כלל הציבור ללא כל עלות או תשלום, כפי שאנו מאמינים שידע צריך לשרת את הציבור.

* אחד הדברים החשובים שנכללים במדריך זה הוא רעילות צמחים וסכנותיהם לרבות אינטראקציות בין צמחים ותרופות ובצמחים רעילים אשר קיימים להם תחליפים לא מסוכנים. ציון צמח מסוים במדריך זה נועד להעשיר את הידע, אך בפירוש אינו מהווה המלצה רפואית או אחרת לנטילתו. רק ייעוץ עם מטפל מוסמך מצמצם את הסיכון בלקיחת צמחים המסוגלים להשפיע על בריאות האדם!

ולסיכום, נקבל בברכה כל תיקון או המלצה ונשתדל לעמוד בה (למרות לחץ הזמנים וסדרי העדיפויות המטורפים) בהקדם האפשרי.

לחזרה למדריך הצמחים יש ללחוץ כאן
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז