לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

שיאצו - שיטות הטיפול השונות

 
 
שיאצו - זרימת הצ´י שיאצו הוא כלי חשוב לטיפול במגע, היכול לענות על ליקויים בריאותיים פיזיים ונפשיים כאחד. מאמר זה סוקר את הגישות הטיפוליות השונות. חשוב לזכור שאין שיטה מונופוליסטית על האמת, ואין 'השיאצו האמיתי והמקורי' שהוא טוב או אותנטי יותר מהשיטות האחרות.
 
 
מאת: צוות הקליניקה המשולבת של תמורות
 
 
בתוך עולם השיאצו התפתחו שיטות טיפול רבות זו לצד זו, כשכולן מבוססות על עקרונות האבחנה שפורט לעיל. חשוב לזכור שאין שיטה מונופוליסטית על האמת, ואין ´השיאצו האמיתי והמקורי´ שמורם מעל פני השיטות האחרות. לכל שיטה יתרונות משלה ומטפל היודע לתמרן בין השיטות מסוגל להתמודד עם מגוון רחב יותר של בעיות.
להלן פירוט השיטות הנפוצות בארץ ובעולם:

שיטת נאמיקושי:
נאמיקושי הוא ´מחדש שפת השיאצו´ ביפן. הוא שילב טכניקות סיניות מקובלות עם עקרונות מעולם הפיזיוטרפיה והכירופרקטיקה המודרנית. שיטתו מבוססת על לחיצות, בד´כ עם האגודל, לאורך מסלולי האנרגיה ובנקודות חשובות בגוף. שיטה זו יעילה ביותר לחיזוק חסרים. יש המאשימים שיטה זו בהיותה מעט מכאנית…

שיטת מצונאגה:
מצונאגה שילב בין שיטת נאמיקושי ובין התפיסה היפאנית של הזן ויצר את הבסיס לשיטת הזן-שיאצו. העבודה הטיפולית מתבססת יותר על טיפול בערוצי האנרגיה בגוף ופחות באלמנטים ביו-מכאניים. משיטה זו התפתחו תת שיטות רבות כמו הקיו שיאצו זוהי טכניקה החושפת את ערוצי האנרגיה אל הפריפריה ומאפשרת כניסה לתוך אזורי החסר. שיטות אילו יעילות לחיזוק חסר צ´י.

נואד פן בוראן:
אמנם זוהי לא שיטת שיאצו קלאסית אך היא קנתה את מקומה בשל יעילותה והדמיון הרב לטכניקות השיאצו המקובלות. מדובר בטכניקות טיפול במגע שהועברו על פי המסורת ע´י רופאו האישי של בודהא. כיום היא ידועה יותר כמסז´ רפואי תאילנדי. שיטה זו יעילה במיוחד לפתיחת סטגנציות.

סוטאי שיאצו:
טכניקת טיפול ביו-מכאנית המבוססת על תרגילי תיקון ועבודה על שרירי ומפרקי הגוף.

טווינה:
למרות היותה טכניקה סינית ולא יפאנית, הרי מדובר באחות  של השיאצו. זוהי הפיזיותרפיה הסינית והיא יעילה בעיקר למצבים אורתופדים. הטיפול מרוכז בחלק מסוים של הגוף ולא בכולו, כפי שמקובל בשיאצו. היום מקובל שמטפלי שיאצו רבים יתמחו גם בשיטה זו. שיטה זו יעילה במיוחד לפיזור עודף. מידע על יעילות השיטה בראיה משולבת ניתן למצוא היבטים מדעיים של הטווינה


אף שהשיאצו התפתח כשיטת טיפול פרטנית, היום ניתן למצוא שני זרמים חשובים של השיאצו בתחומי הקהילה השונים:

* שיאצו טיפולי: מדובר בטיפול פרטני האורך כשעה (בילדים פחות) במהלכה מקבל המטופל שיאצו כשהוא שוכב על מזרון בתנאי הרפיה מלאים.

* שיאצו קבוצתי: מדובר בטיפול מונחה בקבוצת מטופלים אשר לומדים להעניק ולקבל שיאצו בו זמנית. למשל, טיפול משולב של הורים ילדים.

לפירוט אודות השיאצו ככלי טיפולי ותרומתו לקהילה.


למידע אודות מסלול לימודי שיאצו בתמורות.
למידע אודות מסלול לימודי טווינא בתמורות.


חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.


 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז