לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

עשר שאלות לבחירת מקום לימודים

 
 
סדנת שיאצו בקיבוץ עין החורש מה אני צריכ/ה לדעת לגבי המקום בו אני שוקל/ת ללמוד רפואה סינית, נטורופתיה ותזונה סינית, שיאצו, טווינה או עיסוי? מספר נקודות שחשוב לבדוק, הן מספר שעות הלימוד ביחס לעלות הקורס, מקצועיות המוסד (הנמדדת במספר היבטים), ומה הרגשתי האישית לגבי המקום בו מתרחשים הלימודים.
 
 
מאת: ד´´ר ניר עמיר וגיורא ליכט
 



מה עלי לדעת לבחירת מכללה לרפואה סינית - תזונה - שיאצו - טווינה (טווינא)  או עיסוי.


עשר שאלות הזהב לבחירת לימודים

מהו משך הלימודים ?
* בכל בית ספר נהוג לפרט מספר שעות שונה (לפעמים בספירה אקדמאית שמחשיבה את שעות ההפסקה בתור שעות לימוד כדי לנפח הסך הכללי). בבתי ספר מסוימים מוצעים קורסי העשרה ללא תשלום שאינם רלבנטים לתכנית הלימודים אך מסייעים להגדיל את מספר השעות הדל שבתכנית הלימודים שלהם.

* הטעייה נוספת המקובלת במקומות מסוימים היא קביעת משך לימודים שונה משנה לשנה. כך, למשל, בשנה אחת הם יכולים לכלול מספר רב מאוד של שעות (שרובן למעשה רפואה מערבית ותכנים לא רלבנטיים  למהות הלימודים) ובשנה השניה והשלישית ללימודים מספר שעות מצטמצם באופן משמעותי (לרוב באותה עלות). תכנית לימודים תקינה כוללת מספר שעות לימוד העולה על הסטנדרטים של העמותה הישראלית לרפואה סינית!

מה היא עלות הלימודים?

את עלות הקורס יש לחשב לפי מספר השעות הרלבנטי והאמיתי שבקורס לעיתים מוסיפים מספר שעות שאינן קשורות ואינן תומכות את נושא הלימודים על מנת להגדיל את נפח הקורס. לעתים קורסים בני 150 שעות עולים כמעט כמו קורס בין 450 שעות ויותר...

מהו מסלול ההכשרה של מורים? 
יש לברר אם מסלול ההכשרה יסודי, מה משך המסלול, הדרישות ובאיזו מידה הערכת התלמידים משפיעה על מעמדו של המורה.

כיצד נערכים לימודי הרפואה מערבית?  בתי ספר רבים נוטים להפריד את הרפואה המערבית משאר תכנית הלימודים ולקבץ בה מספר תלמידים רב מאוד שכולל מספר קורסים ביחד. יש לברר מה הזיקה של תכנית הלימודים המערבית לתוכנית/נושא הההכשרה ובאיזה אופן היא משתלבת בתוכו. לשילוב הלימודים יש משמעות גדולה בהבנת החומר הנלמד.

מהו הגיבוי המקצועי?  
כל בוגר תמורות זכאי לגיבוי טלפוני וקליני לכל חייו כמטפל . נקודת המוצא שלנו היא  שמטפל שסיים לפני מספר שנים בלבד את לימודיו יזדקק לייעוץ באופן מסודר וממוסד עם רופא ועם מטפל בכיר בשיטה בה הוא עובד.
בוגרי תמורות יכולים להציג את המטופל שלהם בישיבות הקליניקה ולקבל תמיכה מקצועית. כונן הקליניקה נעזר בצוות הקליניקה, מערכות מידע ממוחשבות, פורום מקצועי מצוין וקשר עם מוסדות דומים בחו"ל.

איזה חומר לימוד מחולק?
מומלץ לכל תלמיד הבוחר להירשם לבית ספר מסוים לבדוק היטב את חומר הלימוד, מידת התחדשותו מדי שנה והיקפו. למשל, מצגות מפורטות ועשירות הנמסרות לצפיה בביתו של התלמיד, מערכות הכנה למבחנים דרך אתר הלימודים של המוסד ומערכת למידה מרחוק ותמיכה בתלמיד. 

מהי תכנית לימודים המפורטת?

מומלץ לכל מתעניין לבקש תכנית לימודים מפורטת (לרמה של מה נעשה בכל שעת לימוד) ולהשוות אותה עם תכניות לימודים ממסגרות אחרות. במיוחד כדאי לשים לב לכמות השעורים הרלבנטיים לרפואה סינית, לשיאצו - טווינה או למקצוע הנבחר. במקומות שונים נהוג להציע לתלמידים אין ספור קורסים לא רלבנטיים (מיוגא ועד סדנאות להעצמה רוחנית) או, לחילופין, השתתפות בעשרות שעות של פרוייקטים קהילתיים יזומים אשר, לכשלעצמם הינם ברוכים, אך אין שום הצדקה להכליל אותם כשעות לימוד בשכר!

האם יש שעות תרגול מעבר לשעות התרגול בכיתת הלימוד?
ממולץ לוודא מי נוכח בשעות התרגול והאם הן תואמות את יום הלימודים בו אתה משתתף.

האם אתר אינטרנט תומך בתלמיד ובבוגר?
אתר האינטרנט הוא פניה של מסגרת הלימודים המנהלת אותו. האם מדובר באתר מסחרי המשדר: ´בוא ללמוד אצלנו ואחרי שתסיים, שלום ולא להתראות´ או שהוא משדר מקצועיות, תמיכה בידע, עבודות ומידע מחקרי המלווה את הבוגר לאורך כל שנות עיסוקו והתעניינותו בתחום.

ביקור
החשוב מכל, לבקר ולראות במו עינייך קבוצות לימוד. לבדוק תכניות המשך ויכולת התפתחות במסגרת. לפגוש תלמידים משנים מתקדמות ולבדוק את מידת שביעות רצונם.

השתייכות לאיגודים הרלוונטיים

חשוב שהמוסד בו בחרת עומד בקרטריונים של האיגוד המקצועי היוצר סטנדרט בסיס משותף. חשוב לוודא מה אחוז התלמידים הנגשים לבחינות הגמר של האיגוד ומה אחוז העוברים מביניהם.

הביקוש למטפלים איכותיים הולך וגדל בישראל. קופות החולים , קליניקות פרטיות וממרכזי ספא מהווים בסיס לקליטת סטודנטים המסיימים את לימודיהם. המטופל יודע היום להבחין בין מטפל איכותי ובין מי שאינו עומד בסטנדרט. חשוב להבין כי אין קיצורי דרך בתהליכי ההכשרה.

בצלחה בכול בחירה
ד"ר ניר עמיר המנהל האקדמי של תמורות
גיורא ליכט מנהל תמורות

למידע נוסף:

למידע אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית  בתמורות
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז