לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

טיפולי שיאצו על ילדים עם צרכים מיוחדים במעון שחר באושה

 
 
בנובמבר 2012 התחיל פרויקט קהילתי נוסף של תמורות המופעל על ידי דבורה שור ושוש אומר. במסגרת פרויקט זה מטופלים ילדים עם תסמונות ונכויות קשות במעון שחר שבקיבוץ אושה. מאמר זה מספר על חווית הטיפול והתרומה לילדים אילו.
 
 
מאת: תמורות
 
בנובמבר 2012 התחיל פרויקט קהילתי נוסף של תמורות המופעל על ידי דבורה שור ושוש אומר. במסגרת פרויקט זה מטופלים ילדים עם תסמונות ונכויות קשות במעון שחר שבקיבוץ אושה.  
דבורה ושוש הן בוגרות המסלול ללימודי שיאצו במכללת תמורות (סיימו ב- 1998) וכיום שוש מנהלת את המכללה בחיפה ודבורה מלמדת בה קורס שיאצו, לתלמידי שנה א'. בנוסף, לשתיהן יש קליניקה פעילה ורקע בפעילות קהילתית  עוד מתקופת לימודיהן כאשר התנדבו לעזור לילדים בסיכון בצפון.
הקשר בין מעון שחר (השייך לעמותת "אלווין") לבין תמורות נוצר לאחר שמנהלת המעון פנתה לד"ר ניר עמיר, המנהל האקדמי של תמורות. בעקבות הבקשה לעזרה, הגיעו דבורה ושוש למקום כדי להתרשם ומיד התאהבו בפרויקט. אי אפשר היה שלא להתרשם עמוקות מהילדים ומאנשי הצוות שעושים עבודת קודש, מטפחים, אוהבים ומשקיעים מכל הלב: "הרגשנו שאי אפשר לסרב!". 
מעון שחר הוא מעון יום עבור ילדים עם מגוון רחב של בעיות התפתחותיות בגילאי שנה עד 3 וחצי: אוטיזם, תסמונת דאון, תסמונת "פראדר ווילי" (חוסר תחושת שובע), תסמונות נדירות, נכויות קשות, ומקרים סיעודיים.
 
מטרת הפרויקט:
למרות שילדים מעטים ישתלבו בעתיד במסגרות רגילות, דבורה ושוש לקחו על עצמן לקדם כל ילד וילדה בהתאם ליכולתם "בהתחלה רואים את הלקויות אבל במהרה רואים את הנשמה ששוכנת בגוף הפגוע". הן מטפלות בילדים באופן קבוע:  מגיעות פעם בשבוע ל- 3 שעות ומטפלות בכל ילד בממוצע כ- 15 דקות. מכיוון שהזמן שעומד לרשותן מוגבל ומכיוון שהן צוות מצומצם המונה שתי נשים בלבד, הייתה התלבטות קצרה במי מהילדים לטפל. מהר מאוד הן הגיעו למסקנה שיטפלו בכולם ללא יוצא מהכלל: "כל אחד זקוק למגע".
 
שיאצו:
לילדים במעון אין הרבה סבלנות. לכן, כדי שאפשר יהיה לטפל בהם באמצעות שיאצו צריך לשלב בטיפול חושים נוספים על ידי משחק, סיפור או שירה. דבורה ושוש מטפלות בילדים על גבי מזרון, בישיבה או שהן מושיבות את הילד עליהן. כדי לקבל מהילד מיקוד במגע, הן יוצרות אווירה של רוגע ושקט גם באמצעות הפיכות, חיבוקים ונענועים קלים להרגעה.
 
הישגי הפרויקט:
"כל שינוי קטן הוא אושר גדול". הילדים למדו להכיר את דבורה ושוש וכל אחד מהם יוצר תקשורת על פי דרכו. אחת הילדות שסובלת משיתוק מוחין חוצה את כל הגן עד אליהן בזחילה, פעולה שהיא גם מחווה וגם יכולת חדשה שלמדה רק לאחרונה. ילד נוסף בוכה כאשר הן מסיימות לטפל בו ועוברות לילד הבא. ילדים יותר גדולים כבר למדו את שמה של שוש וקוראים לה ויש גם כאלה שמתקרבים ומבקשים טיפול ומגע.
גם שיתוף הפעולה עם הצוות המקצועי שלמד להכיר את השיאצו מקרוב הולך וגובר. הסייעות והגננות במעון מבקשות הכוונה וטיפים לשיאצו אותם ניתן ליישם ביומיום. לאחרונה ביקר במקום ד"ר ניר עמיר וקיים ישיבת צוות שכללה הרצאה כללית על שיאצו ועל חשיבות המגע וטיפולים משלימים אחרים והכוונה מקצועית להמשך. בעתיד יקיים מפגש מקצועי מורחב עם קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים.
 
 
למידע נוסף
למידע על פעילויות בקהילה של תמורות
על מחלות ילדים שונות והגישה הטיפולית עבורם
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני בתמורות
למידע אודות מסלול לימודי טווינא בתמורות
למידע אודות מסלול הכשרה לטיפול בילדים
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז