לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

פרוביוטיקה תומכת במצבי חסר צ'י של הטחול ומועילה לא רק למערכת העיכול

 
 
עד לפני שנים לא רבות העריכו שעל פני הגוף ובחלל המעי שוכנים חיידקים רבים, אך אילו הוגדרו כמזיקים ובמקרה הטוב כחיידקים "אדישים" כלומר, בלתי מועילים עבורנו. מאמר זה מתייחס ליתרונות של החיידקים הידידותיים למערכת החיסונית ולגוף בכלל ומסביר את הקשר בינם לבין הטיפול בחולשת צ'י הטחול.
 
 
מאת: ד"ר ניר עמיר
 
עד לפני שנים לא רבות העריכו שעל פני הגוף ובחלל המעי שוכנים חיידקים רבים, אך אילו הוגדרו כמזיקים ובמקרה הטוב כחיידקים "אדישים" כלומר, בלתי מועילים עבורנו. עם זאת, במשך שנים רבות קיננה התפיסה שמזונות מוחמצים, כדוגמת יוגורט או כרוב כבוש, טובים למערכת העיכול. תפיסה זו הייתה מקובלת ברפואה העממית אך לא נלמדה כחלק מעולם הרפואה. גם טיפול אנטיביוטי נחשב לטיפול פשוט ונטול תופעות לוואי בלי לתת את הדעת על ההשלכות על פלורת המעיים, שרידותה ושגשוגה.
 
מהי פרוביוטיקה?
פרוביוטיקה היא שם כולל לחיידקים ידידותיים המסייעים לתפקודו התקין של הגוף. נוכחותם בחלל המעי מונעת מפטריות, מחיידקים אלימים וממיקרו-אורגניזמים אחרים לגרום לזיהום. בנוסף, חיידקים אלה משתתפים בפירוק המזון במעי כך שבלעדיהם, תהליך העיכול הוא בלתי יעיל.
במשך השנים התרבו המחקרים המוכיחים שפרוביוטיקה מועילה לא רק למערכת העיכול אלא גם להסדרת המערכת החיסונית של רקמות ואיברים אחרים. למשל מניעת זיהומים בדרכי השתן, מניעת מחלות אוזניים, סינוסים ודרכי נשימה, השתתפות במנגנוני מערכת החיסון במניעת מחלות דלקתיות ועוד.
 
כיום, יותר ויותר גוברת הגישה שלא בכל זיהום צריך לחסל חיידקים. האנטיביוטיקה היא תרופה מדהימה שהצילה ומצילה חיים מדי יום, אך שימוש לא סלקטיבי בה פוגע גם בחיידקים הידידותיים וגורם לעמידות של החיידקים האלימים. גישה זו דוגלת בהעברת הטיפול בחיידקים מזיקים לחיידקים "הטובים". דוגמה מעניינת התפרסמה לאחרונה בעיתונים כאשר דווח על מחקר שנעשה בארצות הברית: החוקרים השתילו צואה של אדם זר בגופו של חולה וכתוצאה מכך החיידקים הידידותיים, של האדם שממנו נלקחה הצואה, השתלטו על החיידקים המזיקים (גורמי המחלה) וחיסלו את הבעיה. לצורך המחשה נאמר שפעולה זו דומה להשתלת מערכת חיסונית חדשה. 
 
פרוביוטיקה בראייה סינית
לגישה חדשנית זו, ביחס לפרוביוטיקה, יש סימוכין ברפואה הסינית ועדויות שקיימות כבר אלפי שנה. הסינים הכירו בחשיבותם של מזונות מוחמצים והשימוש בהם נפוץ בתזונה הסינית עד היום. בנוסף, גם בין צמחי המרפא השתמשו בתרופות "פרוביוטיות" כמו ה- Shen Qu = Massa Fermentada. תרופה זו היא תערובת מותססת של צמחים המכילה אנזימים ורכיבים שתומכים בפלורת המעיים ומסייעת להקל על סטגנציית מזון. ה"צמח" נועד להקל על בעיות עיכול, נפיחות ושלשולים. בנוסף, חלק מהתזונה וצמחי המרפא הסיניים מכילים סיבים מסיסי מים (פרה-ביוטיקה) אשר משמשים כמזון תומך לסביבה חיידקית ידידותית ולכן תורם לשגשוגה.
 
בראייה סינית, כאשר אנו מציעים לחזק את הטחול-לבלב (כחלק מהמחמם האמצעי) אנו בעצם תומכים בפעילות מערכת העיכול, אך לא רק! הטחול-לבלב אחראי, על פי הגישה הסינית, לפירוק והטמעת אבות המזון (טרנספורמציה), מניעת ליחה, שיפור ספיגה (טרנספורטציה), תמיכה במערכת החיסונית ותפקידים חיוניים אחרים רבים.
הוספת פרוביוטיקה דרך המזון או כתוסף תזונה ובמקביל תמיכה בפלורה באמצעות פרה-ביוטיקה, כלומר מזון המכיל סיבים שמשמשים כמזון לחיידקים הידידותיים, תומך בפונקציות הטחול-לבלב. לכן טיפול זה מתאים לאנשים שיש להם חסר ב -SP Qi. אנטיביוטיקה פוגעת בפלורת המעיים ועלולה לגרום לבעיות במערכת העיכול (כלומר מקררת ופוגעת בפונקציות הטחול-לבלב). לכן, במידה שנדרש טיפול אנטיביוטי, יש לתמוך במטופל באמצעות מחזקי טחול-לבלב ולהוסיף פרוביוטיקה ותזונה מתאימה לכל משך הטיפול ולאחריו.
 
לסיכום
אנו רואים דמיון רב בין תפקידי פלורת המעיים לתפקידי הטחול-לבלב כפי שהם מוכרים על פי הרפואה הסינית. בנוסף, אנו רואים זהות בין הטיפול המסורתי לטיפול המודרני המוכר במדע. מכאן שניתן לשלב טיפול פרוביוטי כחלק מהתמיכה במטופל כאשר הוא סובל מחסר צ'י הטחול או חסר צ'י כללי של הגוף.
 
 
למידע נוסף
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני בתמורות
למידע אודות מסלול לימודי טווינא בתמורות
למידע אודות מסלול הכשרה לטיפול בילדים
 
חומר זה מוגש כשירות ע"י הקליניקה של תמורות.
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים
ולידע כללי בלבד.
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז