לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

חווית טיפול בחולי פרקינסון

 
 
שיתוף הפעולה בין מכללת תמורות לבין עמותת הפרקינסון מתקיים זו השנה העשירית. כמידי שנה, יצאה בתחילת פברואר משלחת סטודנטים של המכללה למלון דן בים המלח, כדי לטפל בחולי פרקינסון בעזרת טיפולי מגע. כתבה זו מתארת את חווית הטיפול של 12 תלמידים ובוגרים שהשתתפו באירוע.
 
 
מאת: תמורות
 
שיתוף הפעולה בין מכללת תמורות לבין עמותת הפרקינסון מתקיים זו השנה העשירית. כך, גם השנה, יצאה בתחילת פברואר משלחת סטודנטים של המכללה למלון דן בים המלח, כדי לטפל בחולי פרקינסון בעזרת טיפולי מגע. 12 המתנדבים שיצאו לדרך היו ברובם תלמידי שיאצו (שנה ב' ו-ג') שחלקם גם משתתפים במסלול לרפואה סינית.
 
לאחר שהגיעו למלון בשעות הבוקר, אכלו ארוחת בוקר דשנה והתמקמו באולם לצד הלובי, החלו להגיע המטופלים שנרשמו לפעילות. ההיענות הייתה גבוהה: מתוך 200 איש ששהו במקום כ- 50% נענו להצעה לקבל 20 דקות של טיפול מסוג אחר.
 
חשוב להבין שפרקינסון היא מחלה ניוונית של מערכת העצבים. המחלה נחשבת כרונית וחשוכת מרפא ומאופיינת בהפרעות מוטוריות כגון: האטה בתנועה, נוקשות שרירים, רעד בלתי רצוני, הפרעות בשיווי המשקל וחוסר יציבות בהליכה.‏ בים המלח פגשו הסטודנטים חולים בשלבים שונים של המחלה: חלקם מרותקים לכיסא גלגלים ותלויים בעזרת מטפל או בבן זוג  ואחרים זקוקים להליכון. כתוצאה מהבעיה המוטורית (ללא תנועה) גוברת נוקשות הגוף והמצב הפיזיולוגי מתדרדר עוד יותר.
 
טיפולי השיאצו העניקו לחולים פסק זמן, שלוות נפש, הלך רוח רגוע יותר, שחרור, תנועה, וחיזוק שרירים. הידע המקצועי בתחום השיאצו מאפשר למטפל להתמקד בנקודות מאוד מדויקות- כך שאם לדוגמה הרגל רועדת, בעזרת מגע ממוקד באיבר אחר (למשל ביד) ניתן להרגיע את הסימפטום. בנוסף. ציידו הסטודנטים את החולים ובני זוגם בטיפים לטיפולי המשך שיוכלו ליישם בבית.
 
מבחינת הסטודנטים יש לחוויה בים המלח ערך לימודי ואנושי עצום. ראשית, הם התכוננו לטיפולים וקיבלו תדרוך מיוחד לטיפול במגע לחולי פרקינסון. המקרים הקשים הפגישו אותם עם עובדות חיים לא פשוטות:  במקרה של חולי פרקינסון אי אפשר להבריא מהמחלה. כל מה שניתן לעשות זה להקל על החולה ברגע נתון,  וזה דבר שקשה כמובן לתפוס בכיתת הלימוד.
 
התובנה העיקרית איתה יוצאים הסטודנטים מהטיפול בחולי הפרקינסון היא שהמטפל לא תמיד מסוגל לפתור לחלוטין את כל בעיות העולם, ויחד עם זאת לטיפול יש ערך עצום כאשר הוא מטיב עם החולה ומקל עליו לפחות לזמן מה.
 
המידע מתבסס על ראיון עם רוני ליף
 
 
 
למידע נוסף
מידע בנוגע לגישה הטיפולית בפרקינסון באמצעות הרפואה הסינית
תיעוד טיפולי שיאצו בחולי פרקינסון על בסיס עבודת גמר בשיאצו
 
חומר זה מוגש כשירות ע"י הקליניקה של תמורות.
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים
ולידע כללי בלבד.
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז