לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

תמורות בקהילה: פרויקט החונכות לילדים

 
 
פרויקט החונכות והעצמה למען ילדים עם קשיים לימודיים וחברתיים, הוא פרי שיתוף פעולה בין מכללת תמורות לבין מרפאת הילדים הנוירולוגית במרכז הרפואי וולפסון. הפרויקט נולד מתוך רצון להעצים ילדים באמצעות כלים המשלבים את הרפואה הסינית ומהווה חלק מתפיסת העולם של המכללה לפיה עלינו לגלות אחריות קהילתית, לשאוף לשיפור ולתרום לחברה ולקהילה שמסביבנו.
 
 
מאת: תמורות
 
פרויקט החונכות למען ילדים עם קשיים לימודיים וחברתיים, הוא פרי שיתוף פעולה בין מכללת תמורות לבין בית החולים וולפסון. הפרויקט אשר מנוהל על ידי ד"ר ניר עמיר, המנהל האקדמי של המכללה, נולד מתוך רצון להעצים ילדים באמצעות כלים של הרפואה הסינית. הפרויקט הוא חלק מתפיסת העולם של המכללה לפיה עלינו לגלות אחריות קהילתית, לשאוף לשיפור ולתרום לחברה ולקהילה שמסביבנו.
ד"ר  עמיר בוחר את החונכים בקפידה, מראיין, מכשיר אותם לתפקיד ואף חונך אותם בהמשך. מרבית החונכים הם בוגרי 2 שנות לימודי שיאצו לפחות, אך מתקבלים בברכה גם חונכים עם הרבה רצון טוב וללא השכלה פורמאלית.
"העסקה" משתלמת לשני הצדדים: החונך מקבל מיומנות תעסוקתית, כלים, ידע והזדמנות אמיתית לחולל שינוי מהותי בחייו של אדם אחר - ואילו הילדים מקבלים הזדמנות פז לעתיד טוב יותר. לפי עקרונות התכנית, החונכים עוזרים לילדים לנהל סדר יום בריא שעוזר להם לשפר את רמת הערנות והריכוז עם מספיק שעות שינה, הגבלת שעות מחשב, ותזונה מאוזנת. הלימוד עצמו נעשה תוך כדי משחקים ותמריצים שגורמים למפגשים להראות כמו חוג מהנה ולא כמו "סשן" חינוכי-דידקטי. המפגשים מתקיימים בביתו של הילד או של החונך, 3 פעמים בשבוע בשעות אחר הצהריים. כדי להקל על החונכים נעשית התאמה בינם לבין התלמידים לפי אזור מגורים. בנוסף, ד"ר עמיר מקיים קשר עקבי עם המורים של הילדים כדי לעקוב אחר התקדמותם בבית הספר.
הישגי הפרויקט מרשימים: רוב הילדים (מכיתות ב' עד ה') הצליחו להגיע לרמה הממוצעת של הכיתה תוך 3 עד 6 חודשים, גם כאשר מצבם היה קשה מאוד בנקודת ההתחלה. זהו הישג אדיר לילד וסיפוק אישי בלתי רגיל לחונך. בתמורות נזכרים בגאווה מיוחדת בחניך שהוגדר בילדותו כסובל מדיסקלקוליה (ליקוי למידה בחשבון). לאחר מספר חודשים כחניך בפרויקט של תמורות הוא נבחן לבגרות במתמטיקה ברמה של 4 יחידות וקיבל ציון 96! בהמשך, לאחר שירותו הצבאי הפך לסטודנט בתמורות, סיים את לימודיו, ולבסוף סגר את מעגל כאשר הצטרף לפרויקט כחונך מן המניין.

ד"ר ניר עמיר גיבש שיטה שעובדת: "כעת מתקיים הפרויקט בחולון, תל-אביב, רמת-גן, זיכרון-יעקב, ונוקדים. עד היום, כל ילד שעבר את הפרויקט - הצליח! לכן יש לנו חלום להגיע להרבה יותר ילדים בכל רחבי הארץ כדי שגם הם ייהנו מאותם הישגים".

למידע נוסף:
למידע על הכשרת חונכים להעצמת הישגים ודימוי עצמי בילדים ובנוער
תכנית החונכות מתבססת על נסיון רב שנים של המרפאה המשלימה לילדים בבית חולים וולפסון, על נסיון בפנימית הדסים ועל נסיון של תמורות המרכז ל לימודי רפואה סינית, לימודי שיאצו ו לימודי טווינא - ובפרויקטים דומים לאורך השנים.
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז