לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

נפלאות הקשר שבין מוסיקה ובריאות

 
 
מחקרים מראים כי שמיעת מוסיקה מרגיעה ומחזקת את המערכת החיסונית של הגוף, משפרת את איכות השינה, מסייעת לתפקוד הלב ומורידה עוצמות של כאב, דיכאון וחרדה. בנוסף, המוסיקה תורמת לבריאות בכל שלבי החיים. לאחרונה, מחקרים רפואיים הוכיחו קשר ישיר בין האזנה למוסיקה אהובה ובין שיפור בזרימת הדם בעורקים ובכלי הדם בכלל.
 
 
מאת: פסנתרי הצפון
 
אנשים רבים אוהבים לשמוע מוסיקה במהלך שגרת היום, אם כאשר רוצים להירגע ולנוח או פשוט להעביר את הזמן בנעימים, בעת הנסיעה ברכב או בזמן אימון גופני, או לעת ערב בבית. מסתבר שמשיכה זו למוסיקה עשויה גם לתרום באופן משמעותי למצב הבריאותי, שכן מחקרים רבים לאורך השנים הוכיחו כי להאזנה למוסיקה יש השפעה חיובית על הבריאות. מחקרים מראים כי שמיעת מוסיקה מרגיעה ומחזקת את המערכת החיסונית של הגוף, משפרת את איכות השינה, מסייעת לתפקוד הלב ומורידה עוצמות של כאב, דיכאון וחרדה. בנוסף, המוסיקה תורמת לבריאות בכל שלבי החיים. כמו כן, הוכח כי מוסיקה בכלל ומוסיקה קלאסית בפרט מסייעת להתפתחות תקינה של עוברים, פגים ותינוקות, והיא גם משמשת ככלי נפלא לאנשים חולים וקשישים על מנת להירגע, ליהנות ולנוח.
 
תרומת המוסיקה להתפתחות ובריאות תינוקות
מחקרים רבים מצאו קשר ישיר בין השמעת מוסיקה לתינוקות ובין ההתפתחות השכלית והנפשית שלהם. נמצא שתינוקות השומעים מוסיקה רגועה כדוגמת מוסיקה קלאסית באופן קבוע הינם תינוקות שלווים ורגועים יותר. המוסיקה מסייעת לילד לפתח את יכולת השמיעה שלו, ובהמשך את יכולותיו הוורבליות, וכן מסייעת בהרגעת התקפי בכי ויוצרת אווירה נעימה ורגועה סביב התינוק. יתרה מכך, נמצא שתינוקות החשופים לנגינה חיה על כלי נגינה שונים, כדוגמת גיטרה, כינור או פסנתר, מפתחים בהמשך יכולות מוסיקאליות גבוהות ואוזן מוסיקלית רגישה, בנוסף על עידוד ההתפתחות השכלית הנגרמת עקב חשיפה לגירויים אלו. לכן, תוספת של תינוק בבית איננה סיבה להפסיק לנגן, נהפוך הוא - זו הזדמנות מצוינת לחזור ולפתח את יכולותיכם המוסיקליות אשר יסייעו גם לכם כהורים ליהנות ולהירגע ביחד עם ילדכם. ניתן לרכוש כלי נגינה איכותיים כדוגמת גיטרות או פסנתרים יד שניה במחיר מצוין, בחנויות כלי הנגינה השונות שברחבי הארץ.
 
תרומת המוסיקה לשיפור איכות החיים והשינה אצל קשישים
נמצא שהאזנה למוסיקה קלאסית והשתתפות בחוג שירה או נגינה, תורמת רבות לאיכות חייהם של קשישים הסובלים מבעיות שונות מפאת גילם, כגון מחלות, כאביםומצוקות נפשיות. לדוגמא, הוכח שעבור קשישים הסובלים ממחלת האלצהיימר הגורמת לאובדן קשר עם המציאות ולאי יכולת לזהות את הסביבה, האזנה למוסיקה מוכרת ואהובה עשויה לשמש כעוגן למציאות וכקישור להוויה ולזיכרונות קודמים. כמו כן, נמצא קשר ישיר בין האזנה למוסיקה רגועה לבין איכות השינה של קשישים, בעיקר למוסיקה פשוטה ומינורית המנוגנת על יד פסנתר וכינורות. קשישים שהאזינו למוסיקה זו במשך ארבעים דקות לפני שהלכו לישון דיווחו על שיפור משמעותי באיכות שנתם.
 
מוסיקה ושיפור תפקוד הלב
הסובלים ממחלות לב נאלצים לחיות חיים רוויי תרופות, בדיקות וטיפולים רפואיים שמטרתם למנוע ולשפר את תפקוד הלב, לאזן את לחץ הדם ולהפחית את רמת השומנים. בנוסף לכך חולי לב נדרשים לשנות ולשפר את אורחות חייהם, אם בעזרת תזונה מאוזנת, הפסקת עישון, פעילות ספורטיבית מבוקרת והורדת המתח וקצב החיים. לאחרונה נמצא שגם האזנה למוסיקה תורמת לשימור איכות חייהם של אנשים אלו, כאשר מחקרים רפואיים הוכיחו קשר ישיר בין האזנה למוסיקה אהובה ובין שיפור בזרימת הדם בעורקים ובכלי הדם בכלל, ובחיזוק מערכת הלב.
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז