לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

תקציר עבודת גמר בנושא כאבי גב וצוואר עליון

 
 
תקציר עבודת גמר בנושא כאבי צוואר וגב עליון. בעבודה רקע מערבי על הנושא, רקע ברפואה סינית (כולל התייחסות ל'סינדרום בי'), תאורי מקרה של 3 מטופלים ותרגילים מומלצים.
 
 
  
מאת: שחר חסין
 
מאת: שחר חסין ( hasin10@walla.co.il )

להורדת העבודה המלאה (1350kb) לתשומת לבך! עבודה גדולה – ייתכן זמן הורדה ארוך.

כאבי גב וצוואר הם הנפוצים ביותר בקרב אנשים שיש להם כאבים כרונים. כמחצית הפניות לרופא משפחה ולמעלה מ-90 אחוזים מהפניות לאורתופד הן בשל כאבי גב וצוואר ומחצית המטופלים במרפאות כאב סובלים מכאבי גב. 80-60 אחוזים מהאנשים יחוו כאב גב או צוואר לפחות פעם אחת בחייהם. מבחינה מערבית הסיבות לכאבי צוואר וגב עליון הם רבות ומגוונות, כגון:
פריצת דיסק צווארי, היצרות תעלת השדרה, דלקת פרקים, הסתיידות חוליות, טראומה, חשיפה לרוח או קור, כאבים שמקורם לא ידוע ועוד.
הסיפטומים כוללים: נוקשות בצוואר, נימול בזרוע / יד, שינויים תחושתיים ביד, כאב בשכמות, כאבי כתף המוקרנים מהצוואר, כאב ראש עורפי / צווארי, מגבלה בתנועות המפרק ועוד.
רפואה הסינית מאמינה שכאשר אנרגיה (צ´י) לא יכולה לנוע בחופשיות, הכאב מתחיל. מצב זה עלול להחמיר שגורמים חיצוניים כמו רוח, קור ולחות יכולים לחדור לעור ולהישאר בתוך הגוף. כאשר הם נשארים בתוך הגוף זה יכול לפגוע בזרימת הצ´י במרידיאנים. כתוצאה מכך, נגרמת סטגנציה (סטג´) צ´י המובילה לכאב בצוואר וגב עליון.
החלק המעשי של העבודה מתאר סדרת טיפולים שערכתי לשלושה מטופלים כאשר לכל המטופלים היו כאבי צוואר, גב עליון ושכמות, כאבים כרוניים, מצב של לחץ רגשי, מתח ועומס בעבודה, כאב מוחמר במנוחה והקלה בתנועה.
לכל המטופלים היתה סטג´ של צ´י הכבד ולשתיים חסר צ´י ודם, לאחד מהם היתה עלייה של יאנג הכבד.
אצל כולם היה צורך לעבוד על הרגעה של הלב ולכולם היתה חולשה של הטחול.
העבודה על כל הטופלים היתה על פתיחה של סטג´ צ´י הכבד, הנעה של צ´י ודם, חיזוק טחול וכליות.
אצל כל המטופלים סדרת הטיפולים הביאה לשיפור ניכר בכאבי הצוואר וגב עליון (לעיתים הכאב חזר לאחר כמה ימים בצורה מופחתת) וחלקם נעלמו לחלוטין בנוסף, כל המטופלים הרגישו הקלה מבחינה נפשית (ירידת מתח, לחץ).

לסיכום: נמצא כי טיפול שיאצו או טווינא  ויישום המלצות לשינוי אורח חיים יכולים לתרום בצורה משמעותית להקלה ואף לפיתרון הבעיות. כמובן שאין אפשרות לקבל מסקנות חד משמעיות ממחקר של שלושה מטופלים אך תוצאות הטיפול הראו על שיפור ניכר בכאבים ובתרומה המשמעותית של הטיפול במגע. המרכיב החשוב ביותר והקשה ביותר ליישום הוא שינוי אורך חיים, כאשר מטופל מצליח להבין את חשיבות אורח החיים, סיכויי ההצלחה בשיפור איכות חייו עולה. הטיפול במגע יכול לתמוך ולתרום תרומה גבוהה להצלחת הטיפול.

להורדת העבודה המלאה (1350kb) לתשומת לבך! עבודה גדולה – ייתכן זמן הורדה ארוך.

למידע נוסף באתר תמורות: הגישה לטיפול בכאבי צוואר וצליפת שוט למטפלי טווינה ושיאצו מתקדמים

עבודה נוספת בנושא כאבי צוואר וגב עליון- (2006) - עבודת גמר בנושא כאבי צוואר וגב עליון. כולל רקע מערבי נרחב על אבחון, מניעה ודרכי טיפול, רקע ברפואה הסינית, תרגילים, תאורי מקרה של 6 מטופלים ונספח על צ´קרת הגרון (מאת אלינור אבישי, ורד גורביץ ופנינה גלעדי) (364 Kb)

עבודות נוספות בנושא אורתופדיה

למידע נוסף   
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית  בתמורות
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה
 
 
  
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז