לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

אסטרולוגיה סינית

 
 
על פי תפיסות סיניות עתיקות, כל אדם מקבל ברגע לידתו, מלבד הגנטיקה האישית שלו, גם גורל מאוד מסויים. לכן לאדם ישנה האפשרות למימוש הפוטנציאל הגלום בו - היכולת להגיע לגבול העליון או אל השפל של פס הגורל שלו. הכל למעשה בחזקת צפוי, אבל הרשות נתונה. בהתאם להשקפת עולם זו, גם יחסם של הסינים לאסטרולוגיה מעוגן במסורת חזקה. מאמר זה פותח צוהר לתפיסות האסטרולוגיות הסיניות.
 
 
  
מאת: מרינה שולמן
 

 

אסטרולוגיה סינית

על פי תפיסות סיניות עתיקות, כל אדם מקבל ברגע לידתו, מלבד הגנטיקה האישית שלו, גם גורל מאוד מסויים. כל קו גורל דומה לפס רחב עם גבול עליון וגבול תחתון. לכן לאדם ישנה האפשרות למימוש הפוטנציאל הגלום בו - היכולת להגיע ל´טופ´ של עצמו או לגבול העליון של פס הגורל שלו.
עם זאת, מראה פס הגורל גם את הקו התחתון, שמסמל את השפל שאליו יכול אותו אדם להגיע. כך שבתוך טווח הפוטנציאל שלו, כלומר הפער בין הקטבים, בין השמים לארץ, שיכול להיות גדול, יש לכל אדם את זכות הבחירה. הכל למעשה בחזקת צפוי, אבל הרשות נתונה.
הסינים מתייחסים אל הגורל כאל מסע לשדרוג הנשמה. כדי לשדרג, צריך לעבור שלבים וללמוד מהם לקחים, ללמוד מכל מצב ולהחכים ממנו. מכיוון תקופת חיים אחת אינה מספיקה לשם כך, אנחנו מתגלגלים מחיים לחיים ולומדים אותם מזוויות רבות ומגוונות. כל זאת בדרך הארוכה לידע ולרמה הרוחנית הגבוהה.
בהתאם להשקפת עולם זו, גם יחסם של הסינים לאסטרולוגיה מעוגן במסורת חזקה, והם מתייעצים עם אסטרולוג באופן שגרתי לפני כל ארוע או צעד חשוב. התזמון האסטרולוגי מאוד משמעותי עבורם. כך גם בעניינים רומנטיים - כדאי לבדוק אצל אסטרולוג לאן הדברים מובילים ולא לבזבז זמן לריק.
כמו באסטרולוגיה המערבית, גם בזו הסינית בונים מפה לפי שנה, חודש, יום ושעת לידה, וכן על פי המקום בו נולדים. על פי הניתוח הסיני, ניתן לראות נתונים שנשארו איתנו מגלגולים קודמים, כמו כשרונות מיוחדים, פחדים, דפוסי התנהגות, וגם את ייעודנו ואת המכשולים שעלינו לעבור כדי להיות בני אדם טובים יותר.

על פי האמונה הסינית, השמיים אינם הגבול, מכיוון שלכל אחד יש את סיפור החיים שלו ואת השמיים שלו. הדברים אינם קורים סתם, וכך גם תסריט חייו של אדם אינו מקרי וסתמי. יש סיבה לכל הקשיים והתהפוכות שהוא עובר, והיא שמטרת חייו, מרגע שנולד, הנה לשדרג את הרוח, את הנשמה. כאן מנסה האסטרולוגיה הסינית לעזור ולתת לכל אדם את הכיוון הנכון לו, להתמקד בפוטנציאל שלו, להורות לו את הדרך ולסייע לו בפיתוח נשמתו לדרגה גבוהה יותר.
ומכיוון שהחיים הם ´בית ספר´, מי שלא מבין ולומד, חוזר ועובר את אותן חוויות שוב ושוב, עד שהוא מבין. לכן עדיף להבין כבר מההתחלה. כל השלבים האלה של ההבנה וההפנמה, הם אלה שהופכים את האדם למבין יותר, סבלן, סלחן, רוחני ונדיב. פיתוח הנשמה כרוך בהכרח במימוש העצמי. ככל שאדם מצליח לממש יותר מהפוטנציאל שלו, כך הוא יותר פתוח ונעים, לעצמו ולזולת. ומצד שני, כמובן, אדם ממורמר ומתוסכל הופך להיות ציני, סגור, עצבני, שונא ולא מפרגן.
גם הזוגיות, הנחשבת לאחד התחומים החשובים בחיינו, קשורה באופן משמעותי לגורלנו. האסטרולוגיה יכולה לציין מה יקרה במהלך חייו של אדם גם מהבחינה הזוגית, כמו: האם הוא יתחתן, כמה פעמים, מה יהיה טיב הקשר בין בני הזוג, על איזה בסיס תעמוד הזוגיות. ניתן גם לראות בעזרת האסטרולוגיה אם יש שורשים חזקים לקשר ואם הוא יחזיק מעמד, או שמא יתפוגג עם הזמן.

האלמנטים מהם בנוי הגורל
האסטרולוגיה הסינית, בדומה לפאנג שוואי, מבוססת על חמישה יסודות: מים, אש, עץ, אדמה ומתכת. כל אדם, על פי יום לידתו מאופיין באחד מהם, הוא ה´דיי מאסטר´ שלו, כלומר ´שליט היום´ - היסוד הדומיננטי המשפיע על אותו אדם, זה שעל פיו ניתן לדעת את תכונותיו. בנוסף, כל יסוד מחולק ליין וליאנג, כלומר פלוס ומינוס. אדם שהדיי מאסטר שלו הוא ´יין´, יהיה בהכרח יותר גמיש, ותרן ונוח לבריות מאדם שהוא ´יאנג´. הדבר דומה לעץ קשיח או גמיש: כאשר מגיעה סופה חזקה, ישבר העץ הקשיח ואילו העץ הגמיש יתכופף ויעבור אותה בשלום.
בין היין והיאנג יש גם עניין של משיכה ודחייה. יש בסך הכל עשרה טיפוסים, וביניהם מתקיימים משחקי דחייה - משיכה או אדישות במידה מסויימת. למשל, אדם שנולד ביום שהוא עץ (יאנג) נמשך בחבלי קסם לאדם שנולד בסימן אדמה (יין), והדבר מתבטא בכימיה טובה ובמשיכה הדדית חזקה.
מלבד היסודות הבסיסיים, ישנה גם חלוקה של 12 חיות: עכברוש, שור, נמר, שפן, דרקון, נחש, סוס, עז, קוף, תרנגול, כלב וחזיר.
לכל אדם יש מחזורים של עשר שנים הנקראים ´עמודי המזל´, ואכן הרבה פעמים ניתן לראות תפניות משמעותיות החלות בפרקי זמן אלה.

הזוגיות כאתגר
כחלק ממימוש הפוטנציאל שלנו והעלאת רמתנו הרוחנית לגבהים חדשים, גם אתגר הזוגיות יכול לשמש לנו כשיעור. הסינים אומרים שכל פגישה היא בעלת משמעות וכל זיווג הוא שמיימי, בין הוא טוב ובין אם הוא רע. בכל מקרה, לא כל זוג חייב להישאר ביחד לנצח. בהחלט ניתן לראות במפה מתי ההחלטה האישית להתגרש נתונה בידיו של האדם ומתי הגורל שלו מוחלט ואין הדבר בשליטתו (אם מישהו ננטש למשל). כשם שבמפה רואים מה הדבר החשוב ביותר לאדם: כוח, שליטה, כסף, ידע או אהבה, כך גם ניתן לחזות איזה מין בן זוג יהיה.
מאסטר ג´וזף יו מאמין כי האהבה היא חיבור בין נשמות שיש לו סיבה וגם מטרה. חיבור ומשיכה בין שני אנשים הוא למעשה המשך של חיבור הנשמות שלהם בעבר, וכעת, בהווה, הם ממשיכים את החיבור ומעלים את רמתו הרוחנית.

ההיבט החיובי
תמיד כדאי להביט על החיים בצורה אופטימית ולנסות לשנות לטובה. אגדה סינית עתיקה מספרת על זוג אוהבים שנאלץ להיפרד לזמן מה עקב נסיעת עסקים של הגבר. אישתו המתגעגעת ראתה שהוא מתמהמה לחזור ונתקפה דאגה. היא הלכה לאסטרולוג שאמר לה כי חייו של בעלה בסכנה וייתכן שהוא לא יחזור כלל. בעודה חוזרת בוכיה על השביל לכפר פגשה אותה אסטרולוגית אחרת ושאלה לפשר צערה. האסטרולוגית הציעה לה לבדוק שוב את המפה ונתנה לה הוראות מפורטות: ´לכי הביתה והזמיני את המשפחה והחברים לארוחה חגיגית מחר בערב, תבשלי את התבשילים האהובים על בעלך, וכאשר יעלה הירח, דברי אליו בכוונה גדולה, כאילו היה בעלך, בקשי אותו לחזור אלייך, אימרי לו שייזהר מאוד ושיזדרז, כי יש חגיגה עם כל האנשים והאוכל שהוא אוהב´. ואכן כך עשתה האישה. בעיצומה של החגיגה הגיע הבעל מרוט בגדים ומוזנח. הוא סיפר שלפני יומיים הלך לישון במלון דרכים ובאמצע הלילה התעורר מחלום שבו אומרת לו אישתו שיחזור כי מחכים לו. ברגע זה הוא שם לב שהמלון בוער כולו וברגע האחרון הצליח להימלט ולחזור הביתה בשלום.
משמעותו של כל חיזוי חייבת להיות חיובית. גם כאשר רואים בעיה, יש לעודד את האדם ולזכור שגם אם הגורל נתון, עדיין יש לו את הכוח ואת עוצמות הנפש למצוא פתרון והוא פחות חסר אונים ממה שהוא חושב. כפי שהיקום משפיע על האדם, כך גם אנו משפיעים על היקום באמצעות פעולות ומחשבות חיוביות.


מאסטר מרינה שולמן
ראש מרכז ג´וזף יו לפנג שווי ואסטרולוגיה סינית
 לאתר המרכז


הערת העורך:
לאסטרולוגיה היו שימושים רבים בעבר. לסינים היה ידע אסטרונומי רב ובעזרתו נווטו הסינים ברחבי העולם. למעשה, אסטרולוג היה מעין פקיד מדינה שיועץ לממשל מתי המהלכים הנכונים ביותר לביצוע. לא רק בכוכבים נועצו אנשי הממשל אלא גם בספר התמורות - האי צ´ינג. אך גם עצות אילו נלקחו בערבון מוגבל וכפי שנאמר במאמר: הכל צפוי והרשות נתונה.
כמו לכל תחום עשיה, חדרה האסטרולוגיה לעולם הרפואה, בעיקר בזרם הנקרא Stem and Branches . הרפואה הסינית המסורתית והמודרנית שוללת את הקשר בין תאריך ושעת לידה לבין בחירת הטיפול בדיקור (האסטרולוגיה לא השפיע על עולם הטיפול בצמחי המרפא), אך אינה מתעלמת מהידע האסטרונומי הרב הנלווה אליו כמו שעות היממה ועונות השנה.
ברצוני לחלוק אתכם שני סיפורים אשר יציגו את עמדת האסטרולוגיה משתי זוויות שונות:
האחד, לפני כמה שנים נערך ניסוי רחב באנגליה אשר חקר את אמינות האסטרולוגיה. סטודנטים לפסיכולוגיה צויידו בתאריך וזמן לידה של הפושעים האנגלים המסוכנים ביותר שבכלא והלכו לייעוץ (בלי למסור פרטים נוספים) אצל מיטב האסטרולוגים באנגליה. איש מהאסטרולוגים לא נבא את עניין האלימות, הפשיעה והכלא אך כולם ציינו לשבח את יכולת הלמידה והעתיד המזהיר שלהם. תוצאות בהחלט לא אמינות ולא מחמיאות לתחום האסטרולוגיה...

מאידך, ברמה של חוויה אישית. לפני כמה שנים עברתי השתלמות ברפואה טיבטית בדרהמסלה. לנתי במעונות הסטודנטים שם בתקופה של ימי גשם סוערים. אחד הסטודנטים לאסטרולוגיה (הם לומדים זאת חמש שנים מסודרות) ספר לי שביום שישי הבא הם יחגגו את עצמאות טיבט (שמזמן אבדה להם) בהופעה מרהיבה ובנשף ברחבה שמול בית הדלאי למה.
- אבל סוער וגשום כל הזמן, שאלתי
- כן, אבל קבענו את תאריך החגיגות לפי המלצות האסטרולוגים, השיב
תאמינו או לא, באותו יום שיש התעוררתי לבוקר סוער וגשום. בשעה 10 בדיוק התבהר, השמש יצאה והחגיגות התחילו. איש לא נראה מופתע. כמה דקות אחרי שהסתיימו החגיגות וקפלו את הציוד התחיל לרדת גשם והסערה חזרה. אני לחדר י כבר חזרתי רטוב...

הערת תורם המאמר:
התשובה לכך פשוטה וחבל שאסטרולוגיה (ולא החלק הניבוי העתיד שלה) סינית לא נלמדת לעומקה בארץ. ענפים וגזעים זה חלק מאוד מצומצם של האסטרולוגיה המסורתית.
האסטרולוגיה הסינית אינה מבוססת כוכבים אלא מבוססת על הצ´י בשעת הלידה ומגדירה את הרכב רוח האדם בחמישה אלמנטים. חמשת האלמנטים מרכיבים כל דבר ביקום, את הגוף ברמת האיברים והמרידיאנים, את צמחי המרפא המחולקים לפי תרומתם לאיזון האלמנטים. כך גם רוח האדם והתנהלותו ביקום מושפעים באופן אישי ממפתו האנרגטית בעת לידתו ומן השינויים האנרגטיים הנגזרים ממנה המגיעים עם הזמן, כלומר משך חייו.
יתר על כן, ממפת הלידה ניתן ללמוד במונחי האלמנטים מה תהיה חווית חייו,מן הסתם משפיע על הבריאות וגם מה הקארמה עמה הוא מגיע וכיצד היא מסייעת לאיזונו במשך חייו.


להפניות
למאמר נוסף בנושא ארבע עמודי גורל
למאמר המשווה בין לוח השנה הסיני ללוח השנה העברי: ראש השנה בראי הפילוסופיה הסינית
למידע נוסף   
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית  בתמורות
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני   בתמורות
 
  
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז