לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

חשיבות השינה לפי הרפואה הסינית

 
 
האם הנשמה באמת עפה לכוכבים בזמן השינה? שינה היא המנוחה החשובה ביותר במהלך היום. השינה היא הזמן שבו יש לגוף הזדמנות לחדש את עצמו. גם השינה, כמו שאר פעילויות האדם, צריכה להיות מתואמת לעולם הסובב אותנו. לפי ראיית הרפואה הסינית, אנרגיית היאנג (פעילות, אור, חום) שולטת במשך היום, ואילו אנרגיית היין (פחות פעילות, חושך, קור וכו´) היא השולטת בלילה. בזמן השינה, יש האטה בפעילות הגוף, לכן הזמן המתאים ביותר לשינה הוא הלילה, שבו אנרגיית היין באה לידי ביטוי. במאמר זה מוצגות המלצות הרפואה הסינית לשינה טובה, עם נגיעה קלה בבעיות השינה שעלולות להופיע כשאנו מגיעים לחוסר איזון.
 
 
מאת: תמורות
 
שינה היא המנוחה החשובה ביותר במהלך היום. בזמן השינה מואטות כל פעולות הגוף, וכל הצ´י והדם שנוצר במהלך היום מקבל את ההזדמנות להשתנות ולהתאכסן כתמצית ג´ינג. זמן השינה החיוני לכל אדם תלוי במצבו הגופני, בגילו, במצב בריאותו, ברמת הפעילות שלו ובעונת השנה. רוב האנשים נהנים משנתם באופן מיטבי כשהם ישנים בלילה ועובדים במהלך היום, כיוון שזה מקביל באופן יחסי לאנרגיה של היין והיאנג בזמנים אלו.

ברפואה הסינית המסורתית, השינה מתרחשת כאשר צ´י היאנג מתחלף בצ´י היין. כשאנו מזדקנים, אנו מנצלים צ´י ייני, דבר הבא לידי ביטוי בעודף יאנג מדומה או אקטיבי. כך, מפתחים אנשים רבים נדודי שינה עם הזיקנה. הם מגיעים למצב של חסר יין. היין שלהם אינו מספיק כדי לשמור מטה את היאנג. במקרה זה, מומלץ לנמנם במהלך היום. כמו כן, חשוב מאד לפתח הרגלי שינה טובים.

קיימות שלוש נקודות בהוראה הסינית, המתייחסות לפיתוח הרגלי שינה טובים, ואלו הן: שמירה על חשיבה רגועה, אכילה קלה לפני השינה ופעילות גופנית מתונה.

התרגשות יתר או מאמץ מחשבתי מוגזם, שהם ביטוי של אקטיביות הצ´י של היאנג, עלולים לפגוע בחשיבה ולהפריע לשינה. לפיכך, על כל אחד לנסות להרגיע את מוחו רגע לפני שהוא מנסה להירדם. בחיבור ´מיומנות השינה´ של קאי ג´י-טונג משושלת סונג, מצוין שתחילה על המחשבה להיות רגועה, ואחר כך העיניים.

שנית, על האדם להימנע מאכילה רגע לפני שהוא ניגש למיטתו. צ´י היאנג צריך להגיע לאברים הפנימיים בזמן השינה. הוא עושה זאת על ידי חציית שכבות שונות של הגוף. אחת מאותן שכבות היא הקיבה. אם הקיבה מלאה במזון, צ´י היאנג נתקע בנקודה זו ואינו יכול להיכנס פנימה אל רמת תת-ההכרה.

פעילות גופנית קלה עשויה לעזור לפני השינה. פעילות זו מטהרת את החשיבה מבעיות היום ומשפרת את המיחזור של הצ´י. החיבור ´סודות האבן הסגולה´, ממליץ לאדם לצעוד 100 צעדים בחדרו לפני שהוא הולך לישון. עם זאת, פעילויות גופניות נמרצות מדי אינן מומלצות, כיוון שהן עלולות להקשות על ההירדמות.

למידע נוסף
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית בתמורות
למאמר על הפרעות שינה בראיה משולבת סינית ומערבית ניתן ללחוץ כאן: אינסומניה
למאמר על הטיפול בהפרעות שינה באמצעות כלים בטווינה ושיאצו ניתן ללחוץ כאן: הטיפול באינסומניה




חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות.   © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז