לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

השפעת סדר היום על האדם

 
 
שעון השמש והחול הגיע עד הקו כמו שאר האספקטים של החיים (שינה ותזונה, למשל), גם הפעילות של האדם צריכה להיות מותאמת לבעולם הסובב אותו (לטבע). הטבע נע ופועל במחזוריות יומית, וכך גם האדם אמור להתאים את פעילותו: להשכים עם הזריחה, לעבוד במהלך היום ולנוח עם שקיעת השמש. לפיכך, בעונות שונות יהיו זמני הפעילות של האדם שונים. שגרת חיים סדירה מסייעת ביצירת הרמוניה בגוף ומאפשרת זרימה תקינה של האנרגיה בגופו של האדם.
 
 
מאת: תמורות
 
על פי הניי צ´ינג (ספר השאלות הפשוטות של הקיסר הצהוב), היאנג צ´י של הגוף מתחיל לצמוח עם הזריחה. היאנג צ´י מגיע לשיאו בצוהרי היום, כשהשמש זורחת במלוא עוצמתה, ומתחיל לדעוך לקראת השקיעה. מצב יום יומי זה של גדילה וצמצום של היאנג צ´י מלמד, כי גם על האדם להשכים עם הזריחה, לעבוד במהלך היום ולנוח עם שקיעת השמש, בזוכרו כי היאנג צ´י קשור לכל פעילות ועיסוק.

יתר על כן, על פי התיאוריה הרפואית הסינית, הצ´י והדם של הגוף זורמים דרך ´צינורות´, המכונים מרדיאנים (meridians), בזמנים קבועים במהלך היום ובקצב קבוע. צינורות אלו קשורים לאברים הפנימיים, ופעילותם משקפת את המחזוריות הקצבית של זרימת הצ´י והדם בתוכם. לפיכך, רוב האנשים בריאים יותר כשהם מנהלים אורח חיים מסודר, משכימים עם בוקר, עובדים במהלך היום וישנים בלילה. נוסף לכך, טוב יותר לאכול בזמנים קבועים במהלך היום וליצור שגרת חיים סדירה. כך נוצרת הרמוניה בגוף, והזרימה בתוך האברים הפנימיים משתפרת.  סון גואנג-רן (Sun Guang-ren) ושות´ כותב בספרו, ´Health preservation and rehabilitation´:

´כדי לשמור על שגרת חיים קבועה, האדם חייב לפני הכל להתאים את לוח הזמנים שלו למצבו הגופני, לסביבתו ולעבודתו. בשגרת יומו, לוח הזמנים שלו אמור להיות מותאם באופן סביר לכל פעילות או עיסוק, לפעילויות ספורטיביות, לנופש, לארוחות, למנוחה ולשינה. על האדם להתייחס ללוח הזמנים שלו כאל כלל מחייב, ולפעול על פיו בקביעות. דבר זה חשוב ביותר לשמירה על הבריאות ולמניעת מחלות´,

או כפי שסון סי-מיאו (Sun Si-miao) משושלת טאנג אמר:
´מי שמקפיד לשמור על בריאותו, מתאים את זמני ההשכמה וההליכה לישון לחילופי העונות, ומקפיד על לוח זמנים מסודר בחיי היום יום´.

למידע נוסף   
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית  בתמורות
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני   בתמורות
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה



חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות.  © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים
ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז