לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

השפעת הסביבה על האדם – Feng Shui

 
 
פעמון רוח תורם לאנרגית הבית האדם מהווה חלק אינטגרלי של הסובב אותו ולפיכך, כל המקיף אותו משפיע באופן משמעותי על בריאותו ועל איכות חייו. בסין פותח מדע ה´פנג שואי´ (שפירושו: רוח ומים), המסייע לאדם בבחירת מקום מגורים המאפשר שמירה ושיפור בריאותו של האדם והצלחתו בחיים, או שיפור מקום מגוריו הנוכחי, על מנת להתאימו למטרות אלו. הסינית מיחסים חשיבות רבה לסביבה בה נמצא הבית (סביבה שקטה, בסביבה כפרית, מומלצת יותר, כמובן) ולעיצובו הפנימי של הבית. מדע ה´פנג שויי´ מציב את הכללים הנאותים לעיצוב.
 
 
מאת: תמורות
 
האדם מהווה חלק אינטגרלי של הסובב אותו ולפיכך, כל המקיף אותו משפיע באופן משמעותי על בריאותו ועל איכות חייו. בסין פותח תחום מדעי, שנועד לאבחן את רמת האנרגיה באדם ואת ההשפעה של הסביבה ושל מקום המגורים שלו עליה. מדע זה מכונה פנג שואי (feng shui), שפירושו רוח ומים. על פי מדע זה, יכול האדם לבחור את מקום המגורים המתאים ביותר לבריאותו ולהצלחתו בחיים, או לחילופין, להתאימו להם באופן מודע ומכוון ובכך לשפר את בריאותו ואת סיכוייו להצליח בחיים. בספרות הסינית הדנה בטיפוח החיים, מכונה נושא זה שי יי הואן ג´ינג (shi yi huan jing), שפירושו ´מתאים או נוח לסביבה´. מדע הפנג שואי לבריאות ולאריכות ימים מחייב כתיבה של ספר בפני עצמו, אולם קיימים מספר עקרונות, שניתן לסכם באופן פשוט ותמציתי.

ראשית, על פי תיאוריית שמירת הבריאות של הרפואה הסינית המסורתית, סביבה שקטה ושלווה מסייעת לאדם לשמור על בריאותו, הן בגוף והן במחשבה, ומסייעת לאריכות ימים. מומחים סיניים לבריאות ולאריכות ימים המשיכו להמליץ בעקביות על אורח חיים שלו באזורים שקטים ורוויי אוויר צלול, שמש זורחת, אוורור טוב, לחות מתונה ומינימום זיהום אוויר, רעש והמולה. מקומות אלו כוללים חופי ים, אזורים כפריים ואזורים הרריים. האדם צריך לחיות רחוק במידה מספקת מהעיר כדי לא להיטרד על ידי רעש והפרעות לא חיוניות, אולם לא רחוק יותר מדי, באופן שיקשה על חיי היום יום שלו.

שנית, כיוון שרוב האנשים מבלים קרוב למחצית חייהם בתוך ביתם, למיקום הבית ולעיצובו משמעות רבה. מורי הפנג שויי תמימי-דעים בהמלצתם, שפני הבית יפנו דרומה וחדרי השינה למזרח. כך מקבלת חזית הבית את חמימות השמש במשך היום, וחדרי השינה זוכים בקרני השמש הראשונות, המאירות ומחממות את יושבי הבית השכם בבוקר. באופן זה, היאנג צ´י שלהם יתאים לעליית היאנג בסביבה החיצונית. נוסף לכך, על הבית להיות במקום בעל אדמה פורייה ומים טהורים, ולהיות מוקף בעצים ובפרחים. כשאדם חי בתוך העיר, חשוב שתהיה לו לפחות גינה, הקרובה לביתו. המלצות אלו אינן משפיעות על מצב רוחו של האדם בלבד, כי אם גם מסייעות להשגת תאורה נאותה, חמימות ואוויר נקי בסביבת המגורים.

חדר השינה של האדם חשוב במיוחד בכל הקשור לבריאותו ולתוחלת חייו. אנשים מבלים קרוב לשליש מחייהם בחדר זה. שינה שלווה ללא הפרעות חיונית לאגירת אנרגיה חדשה מדי יום. אין תחליף לשינה עמוקה, שלווה ומלאה. נוסף לכך, כיוון שבזמן השינה כל מערכות ההגנה של הגוף מוחלשות, האדם פגיע במיוחד להשפעות של כל אנרגיה חיצונית. השפעות מזיקות חיצוניות עלולות להיגרם, למשל, על ידי סדינים חשמליים, שעונים, מים תת-קרקעיים הזורמים תחת המיטה, וכן מה שמכונה שה (sha), או צ´י הורג (killing qi), שמקורו במיטה שלא מוקמה כהלכה. צ´ן ג´י (Chen Zhi) משושלת צונג (Cong) (960 עד 1280 לספירת הנוצרים), מומחה לאריכות חיים, כתב גם ש´חדרי השינה אמורים להיות נקיים ונאים, פתוחים וריקים בקיץ, וחמימים וצפופים בחורף´.

כפי שהוסבר לעיל, פנג שואי הוא אמנות ומדע בפני עצמו, ולפיכך יש עוד רבות ללמוד לגבי הפנג שויי ואריכות הימים. אם הנך מעוניין במידע נוסף אודות השילוב שבין עיצוב המגורים והבריאות, תוכל לעיין בספר ´Feng Shui – The Chinese Art of Placement´ וכן בספר ´Interior Design with Feng Shui´. יש לזכור, שבערוב ימיו עבר ד´ר סון סי-מיאו, המכונה גם השמש בת-האלמוות, לדור במקום בעל גבעות ירוקות ומים טהורים. סון סי-מיאו בנה שם את ביתו, שתל עצים ופרחים ונפטר בגיל 101.


להסבר אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) ניתן ללחוץ כאן: לימודי רפואה סינית


חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות.   © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים
ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז