לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

עוגיות שוקולד מדהימות

 
 
אין על שוקולד. כיוון שהסיכוי לגמול ילד משוקולד מצומצם למדי וכיוון שלשוקולד עצמו (או יותר נכון, לקקאו) יש גם יתרונות, מוצע מתכון מעולה ומהיר הכנה לעוגיות שמתחרות בכל דבר מתיקה בחנויות ובקונדיטוריות. גם מתאימות לאירוח, גם עם יתרונות בריאותיים וגם עם טעם מעולה.
 
 
  
מאת: השפים של תמורות
 

עוגיות שוקולד מדהימות


אין על שוקולד. כיוון שהסיכוי לגמול ילד משוקולד מצומצם למדי וכיוון שלשוקולד עצמו (או יותר נכון, לקקאו) יש גם יתרונות, מוצע מתכון מעולה ומהיר הכנה לעוגיות שמתחרות בכל דבר מתיקה בחנויות ובקונדיטוריות. גם מתאימות לאירוח, גם עם יתרונות בריאותיים וגם עם טעם מעולה.
במקום חמאה, קמח לבן וכמויות סוכר אדירות ניתן להסב עוגיות שוקולד למשהו פחות מזיק אך לא פחות טעים. זהו מתכון פשוט ומהיר שכל ילד יכול להשתתף בהכנתו וההצלחה מובטחת. הבעיה העיקרית היא זלילה בלתי מרוסנת, ולכן עדיף להכין את העוגיות כאשר יש מספר שותפים פוטנציאלי רב...

אנרגטיקה על פי הרפואה הסינית:

שמן קנולה מכיל חומצות שומן 61% חד בלתי רוויות, 11% רב בלתי רוויות מסוג אומגה 3 ו 21% מסוג אומגה 6 ורק 7% חומצות שומן רוויות. מכאן שיחס חומצות השומן אומגה 6:אומגה 3 הוא יחס מצוין ומדובר בשמן איכותי אשר באפייה קצרה ובחום המודבר אינו נהרס. את אחוז השומנים הטובים מפרה העובדה ששוקולד מריר עשיר בשומנים רווים, אך גם כאן, בסך הכל, נשמר איזון לא רע (שבעיקר פוגע בערכים הקלוריים של העוגיה אך פחות באיכותה). שמנים אילו מגנים על דופן כלי הדם והלב וחלקם גם מועילים למערכת העצבים.
בראיה סינית הם מלחלחים אך מונעים הצטברות ליחה חמה כדוגמת כולסטרול. רכיב נוסף שמונע ליחה הוא הקמח המלא. אף שהעוגיות מכילות סוכר, כמות הסוכר יחסית למוצרים אחרים אינה גדולה במיוחד וניתן להעריך שערכה הגליקמי (הן בשל הסיבים התזונתיים והן בשל נוכחות השמן) אינו גבוה. מכאן שהעוגיות לא מייצרות ליחה, באופן יחסי לצפוי.
ביצי חופש הן ביצים של תרנגולות שאינן כלואות בכלובים צרים, אינן מטילות נגד חוקי הטבע בגלל התאורה וההורמונים ואינן מעונות למוות. טעמן המובחר ואיכותן רבת הלציטין, ולעתים גם אומגה 3, מצמצמות את הסיכון לליחה כבדית (כולסטרול) ואת הנזקים המתלווים ללב עקב כך.
בשורה התחתונה, תחליף יעיל וטעים לעוגיות או דברי מתיקה מסוגים רבים ואחרים. פיתרון להפחתת הליחה אך לא מניעתה.

חומרים
חצי כוס סוכר חום
חצי כוס שמן קנולה (עדיף מכבישה קרה)
2 ביצי חופש / אורגניות
1/4 כוס+2 כפות (35 גרם) אבקת קקאו מריר משובח
1 כוס קמח מלא תופח מאליו
קורט מלח
חבילת שוקולד מריר איכותי שבור לרסיסים (אפשר גם צ´יפס)
הערה: ניתן לחסוך חצי מכמות הסוכר (כלומר רק רבע כוס סוכר) וחצי מכמות השמן (כלומר, רק רבע כוס שמן) אם במקומם נוסיף חצי כוס רסק תפוחים (לא ממותק).

כלים
מעבד מזון
קערה בינונית לערבוב חומרים
ניר אפיה לתבנית

הוראות
1. שוברים את השוקולד המריר במעבד מזון ומעבירים לקערה נפרדת.
2. מערבבים את כל החומרים באמצעות מעבד המזון. מחזירים את שברי השוקולד ומערבבים פעם נוספת וקצרה.
3. מכניסים (עם מעבד המזון, למי שמתעצל) למקרר ומצננים את הבצק כשעתיים או יותר. עצלנים וחסרי סבלנות יכולים להתחיל ישר במלאכה.
4. מחממים את התנור לחום בינוני (175 מעלות צלזיוס).
5. מרטיבים את כפות הידיים ומעצבים עיגולים בגודל כף. מועכים מעט על ניר אפיה. מסדרים במרווחים גדולים (5 ס´מ) על ניר האפייה.
6. אופים 12-10 דקות או עד שהחלק העליון נסדק, והעוגיות נראות יציבות אך עדיין רכות כשנוגעים בהן (העוגיות מתקשות בצינון). מוציאים ומצננים על רשת. לאחר הקירור הן מתקשות עוד קצת.


לעזאזל עם האנרגטיקה של הרפואה הסינית:

נכון שבמקור הייתה חמאה ולא שמן קנולה, והסוכר הלבן היה יותר בשפע, אבל ההבדל לא משמעותי וחבל לוותר על עוגיות עם חומרים איכותיים.

בחזרה לאינדקס קינוחים
למידע נוסף   
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית  בתמורות

 
  
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז