לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

פתופיזיולוגיות וטיפולים של הלב

 
 
מרידיאן הלב חיבור מפורט ומקיף על פתופיזיולוגיות וטיפולים של הלב, לרבות נקודות דיקור רלבנטיות, צמחים מתאימים וקישורים לצורך הרחבה והעמקה.
 
 
מאת: צוות ההדרכה של תמורות
 

פתופיזיולוגיות וטיפולים של הלב


מבוא:
התפקידים העיקרים של הלב הם שליטה על דם ודופק ואיחסון השן. התנועה היא פעולה יחסית יותר יאנגית אך הדם מתקשר לפעילות ייינית של הלב וכך גם אחסון השן. במקרים רבים מופיע חסר של צ´י ודם כאחד ואז הבעיה היא גם בעלת אופי ייני וגם בעלת אופי יאנגי.
צ´י החזה: Zong Qi תורם לתנועה של הלב ולפעימות הלב ולתנועת הנשימה של הריאות. כמו כן הוא מסייע לזרימת הדם בעזרת הלב ולזרימת הצ´י בעזרת הריאות לאזורי הגוף השונים.
הצ´י מניע דם והריאות שולטות על הצ´י. הדם מזין צ´י והלב מווסת את תנועת הדם. לכן קיימת מערכת גומלין הדוקה בין צ´י לדם ובין הלב לריאות ולצי החזה. כדי שהלב ימלא את תפקידו צריך שפע של צ´י ודם באופן הרמוני ומאוזן. דבר זה תורם ומתבטא בדופק תקין.
דם ודופק אינם בהכרח מתקשרים לכלי הדם המוכרים לנו ברפואה המערבית. לעתים גם הגבולות בין צ´י לדם ובין כלי דם למרידיאנים מטושטשים למדי וכך נמצא טקסטים המציינים שדם זורם במרידיאנים.

הלב שולט על השן ולכן הלב הוא בית ההכרה, התודעה. יש להתייחס אליו בתור תוכנה שמזינה את המוח (המשמש כחומרה) בתוכניות ההכרה והתודעה שלו. כדי לאחסן באופן תקין את השן צריך דם ויין בלב. בכל מצב של חסר השן מופרע ומופר האיזון של רוגע, צלילות ושקט נפשי. הפרעה בשן מובילה לאי שקט, אינסומניה, בלבול, זיכרון לקוי ואפילו לאיבוד הכרה.
הכבד והלב מאזנים את הרגשות בעזרת זרימה חלקה של הצ´י ותגובה נאותה לגירויים סביבתיים. הפרעה לשן עלולה להתבטא בחרדה, פאניקה ובמצבים קשים גם במניה, היסטריה וחוסר שפיות, דליריום או איבוד הכרה. אם קיים חסר בשן התופעה תתבטא באפאטיות, דיכאון, דיספוריה. תופעות אילו עלולות לגרום לבעיות בן האדם לאנשים בסביבתו להחמיר את הסימפטומים עוד יותר.
חסר יין ודם עלולים להוביל לבעיות נפשיות אך גם בעיות נפשיות שונות יכולות לפגוע בצ´י ובדם לאורך זמן. למשל אינסומניה יכולה לגרום לחסר דם ויין ולכן להפריע לשן. מאידך, הפרעה לשן במצבים כמו התפרצות אש הלב עלולה להוביל לאי שקט ואינסומניה.
הפרעה של השן על ידי ליחה חמה עלולה להוביל ללשון נוקשה ומכאן לגמגום. הפרעות בלב עלולות להוביל להפרעות דיבור, דיבור לא מובן, גמגום או אפאזיה.

הקבלות סיני - מערבי:
בדומה לרפואה המערבית הלב קשור להזרמת דם, אלא שלפי התפיסה הסינית הוא נקשר ליצירתיות ודמיון. מושג זה אינו מוכר ברפואה המערבית. אלא שחסר דם המוכר ברפואה המערבית כאנמיה, מתיחס לסימפטומים שונים המזכירים במידה רבה גם תופעות של חוסר שן. יש לזכור כי לא תמיד קיים הקשר בין אנמיה לחסר דם.

פתולוגיות שכיחות:
מצבי חסר:
חסר צ´י בלב
חסר יאנג בלב
תמט יאנג הלב
חסר דם בלב
חסר יין בלב

מצבי עודף:
סטגנציה של דם בלב
התפרצות אש הלב
אש ליחה מטרידה את הלב
ליחה מערפלת את הנפש

מצבים משולבים:
חוסר הרמוניה בין הכליות ללב


<להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות (רפואה סינית, שיאצו, טווינה, נטורופתיה סינית, תזונה, עיסוי רפואי) ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז