לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

האיש שחיפש את האמת

 
 
דאו - החיפוש אחר האמת סיפור קצר וחמוד שחלקו רץ ברשת וחלקו התווסף בארץ על האיש שחיפש את האמת. סיפורים כאילו קיימים לאין ספור אך בסיפור זה ההתלבטות היא בבחירה באמת שיש לנו או באמת טובה ממנה. האם יכולה להיות יותר מאמת אחת? ואם כן מי מהן תהיה האמת האמיתית? רגע לפני חג השבועות בו נתנה התורה כדי לפתור את אי הכרת האמת על ידי עם גדול וחשוב (בעיני עצמו) נשאלת שאלה זו מחדש, שאפילו חכמים סינים קדמונים לא ימצאו לה פיתרון אמיתי.
 
 
מאת: לא ידוע
 
בתודה למי שחשף בפני את הסיפור...
היה היה איש שדרכו צלחה בחיים וכל מה שעשה עלה יפה. הייתה לו אשה יפה וטובה, משפחה, מקצוע, פרנסה, פרסום ותהילה. אך הוא לא היה מאושר. ´אני רוצה לדעת את האמת´, אמר לאשתו. ´אם כך צא וחפש אותה´. השיבה לו. הפקיד האיש את הבית והמשפחה בידי אשתו ויצא לבקש את האמת. חיפש בהרים בעמקים בגבעות ובהרים, ברמה ובמישור, שאל עליה בכפרים ולאורך החופים, במדבריות... ובנאות הדשא המוריקים... ימים חיפש שבועות... חודשים ושנים.

במערה קטנה מצא אותה. הייתה זו אשה קטנה, שן בודדת, גופה כחוש ושפוף. עורה מיובש, כולה כשלד מהלך. אולם בשעה שאותתה לו להתקרב היה קולה ערב ומתנגן, רך וענוג, כובש את הלב. רק אז הכיר שמצא את האמת. כאשר יצא אל פתח המערה מוכן לחזור לביתו. ´ גברתי האמת´, אמר לה, ´לימדת אותי כה הרבה והייתי רוצה לעשות למענך. האם יש דבר שאת רוצה בו?´ חייכה אליו ואמרה: ´כאשר תספר עלי אמור להם שאני צעירה ויפיפייה...´

זה היה הרגע בו האיש הבין למה האמת מסתתרת. הוא החליט לעשות מעשה ולקחה לרופאים הטובים בעולם. אורתופד יישר את גווה, פלסטיקאי מתח את כל עורה, אורתודנטיסט השתיל בה שיני שנהב. בעקבות מאמצים רבים האמת הפכה להיות יפה ומושכת. אלא שככל שהאמת התייפתה כן חדרו יותר ויותר ספקות ללב האיש: האם זו האמת לאמיתה? ואולי יש אמת יפה ממנה? ואולי אין אמת כלל ולפני רק זיוף? עם ספקות אילו חזר למשפחתו, וחי בספק עד סוף ימיו, אבל מאוד מאוד מאושר...


ואם גם לכם יש רעיונות על האמת, אתם מוזמנים להעלות את המשך הסיפור כאן...


וקצת הגיגים ופרשנות:
ידיעת האמת -
´אני רוצה לדעת את האמת´ – שימו לב לקונוטציה המינית המתייחסת בשפה העברית למילה ידיעה. ´וידע אדם את חווה´ וכו´. האם ידיעת האמת היא פעולה מינית כמו שפעולה מינית היא ידיעה (בלשון התנ´ך). יש להניח שידיעה אינה מסתכמת בסטוץ קטן אלא במערכת יחסים עמוקה בנינו לבין הדעת, ואז הסיפוק מאוד מאוד גדול.

עזיבת משפחה למען חיפוש הדעת –
עולם הפילוסופיה הסיני משופע בסיפורים על טאואיסטים שעזבו את משפחתם למען חיפוש האמת (מה שלא הפריע להם לחוות ידיעה גם במישורים לא כל כך אינטלקטואלים). זהו חלק מתכתיב טבעי של אדם בוגר, שילדיו גדלו ויכולים לדאוג לעצמם ולהורה הבוחר להישאר (בסיפורים אילו לרוב מדובר באם), כאשר אי ידיעת האמת מטרידה אותם. את חיפושי האמת עושים בגיל צעיר עד שמתמסדים ושוב, בגיל מבוגר, אחרי שמשתחררים מחלק מהחובות. יחד עם נסיון החיים אפשר להתקדם בסולם התודעה הפנימית בשאיפה אל ההארה (האורגזמה האמיתית?).
היהדות בוחרת במסלול שונה: חתירת האמת היא לאורך כל החיים. במקרים מסוימים מועלה על נס השואף אל האמת, גם אם זה בא על חשבון משפחתו האומללה. רבי עקיבא עזב את אשתו רחל ולא התראה איתה 40 שנה, אף שהייתה רחוקה ממנו במרחק הלא עולה על שלושה ימי הליכה. חרדים רבים בוחרים בלימודים וחיפוש אחר הדעת, מטילים את נטל הפרנסה על האשה ומזניחים את חובותיהם כלפי המשפחה והילדים. דווקא אילו הועלו על נס כרבנים גדולים וצדיקים בעלי סגולות מיוחדות. טוב – אם תהליך הידיעה הוא תחליף ליחסי מין, אז למה להיות מופתעים?

יופייה של האמת-
האמת לא תמיד יפה. האם עלינו להסתיר את כיעורה? לא כל אדם יכול ומעוניין להתמודד עם אמת מכוערת, בוודאי שלא לשאוף אליה. לעתים, כמטפלים, אנו נאלצים ליפות את האמת. לא ממש לשנות אותה, אבל לא להדגיש את צדדיה הכעורים. מצד אחד עלינו להימנע ממתן תקוות שווא למטופל שבא לבקש אצלנו עזרה. מצד שני איננו יכולים לשמוט כל סיכוי להצלחה בטיפול (ויש להיזהר ולתחום את הגדרת ההצלחה) במטופל הרוצה להיאחז בתקווה כלשהי. מה עלינו לעשות? אולי לא ניתוח פלסטי מרחיק לכת באמת, אבל מעט קוסמטיקה כדי להפוך אותה ליותר אסטתית.
לדוגמא: הורים המביאים ילד עם פיגור על רקע נזק מוחי. אין להשלות אותם שהילד יבריא ויהיה ככל הילדים, אך אפשר להגדיר ביחד איתם יעדים קטנים שאנו יכולים לתרום. אפשר להגיד אם לילד תהיה יציאה אחת ליום והוא ישן יותר טוב בלילה, ייתכן שניתן יהיה לקדם אותו מהר יותר. זוהי דרך לגיטימית להגיד שהילד אמנם ישאר בפיגורו אבל איכות חייו (ומה שלא פחות חשוב, איכות חיי משפחתו) ישתנו בכיוון החיובי.

תיקון ליל שבועות –
בספר שמות פרק י´ט נאמר: ´ויוצא משה את העם לקראת האלוהים מן המחנה´. מכאן שהעם לא יצא כדי לגלות את תורת האמת שמשה הביא עבורו. משה היה צריך להעיר את כולם ולהוציאם למחנה שלמרגלות ההר. מצב אופייני לעם שהמורגל בעבדות שאינו מחפש אחר האמת, כי החיים נוחים לו כפי שהם. והרי מי שמחפש אחר האמת עלול לוותר על הנוחות בחייו, ובוודאי על שנתו.
בחג השבועות אנשים נוהגים ליחד את ליל החג בלימוד תורה, עיון והגות, כדי לתקן באופן סמלי את התנהגות אבותינו (ואולי באופן פחות סמלי את תרדמת החורף הארוכה המאפיינת אותנו). הנה דוגמא למה שכל אחד יכול לעשות גם בתקופות בהן חובותיו (בגישה היותר טאואיסטית) אינם מאפשרים יציאה, ניתוק וחיפוש אחר האמת. לילה אחד בשנה (יהי זה ליל שבועות או כל ליל אחר) להקדיש עבור חיפוש האמת. לא ידיעתה אלא החיפוש אחריה, שהוא אחד מתכליות חיינו.

ומהי האמת?
42

להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות (רפואה סינית, שיאצו, טווינה, נטורופתיה סינית, תזונה, עיסוי רפואי) ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז