לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

מדוע מת הפרפר?

 
 
פרפר סיפור קצר ממקור הודי המספר על ילד המאמץ גולם של פרפר, אך מתערב ופוגע בתהליך הטבעי של גדילתו, ומה קורה בעקבות כך. מוקדש לכל ההורים שמאכילים בכפית את ילדם עד לנישואים...מוקדש לכל אילו שבאים בטענות להוריהם ולמוריהם למה לא הכל יותר קל, למה צריך לשנן וללמוד כל כך הרבה ולמה צריך להשקיע גם בלימודי השיאצו...
 
 
מאת: משל הודי עממי
 
זהו ספור אודות ילד קטן בהודו שהלך לבקר גורו.
הגורו ישב והתבונן במשהו שהחזיק בידו. הילד ניגש והסתכל גם הוא, אלא שהוא לא בדיוק הבין מהו הדבר שבידי הזקן ושאל את הגורו: ´ מה זה?´, ´זהו גולם´ השיב הגורו. ´בתוך הגולם נמצא פרפר, בקרוב הגולם יבקע והפרפר יצא´. ´האם אני אוכל לקבל אותו?´ שאל הילד?
´כן´ השיב הגורו ´ אבל עליך להבטיח לי שכאשר הגולם יבקע והפרפר יתחיל לצאת ויכה בכנפיו כדי להשתחרר מהקליפה אתה לא תעזור לו חלילה . חלילה לך לסייע לפרפר לצאת כך שתשבור את קליפת הגולם. עליך להניח לו לעשות זאת בעצמו´.

הילד הבטיח. לקח את הגולם והלך לביתו. בבית ישב והמשיך להתבונן בגולם. לאחר משך זמן ארוך ראה שמתחילה תנוע. הגולם נע וכאילו רעד.
והנה בקע בקצהו. בפנים היה פרפר עדין ויפה שניסה להיחלץ מתוך קליפת הגולם תוך שהוא מכה בכנפיו כנגד הגולם. התנועות שלו היו חלשות ולא נראה שכוח הכנפיים הללו יוכל לבצע את המלאכה הזו.
הילד הקטן רצה נואשות לעזור לפרפר הסובל להיחלץ ולעוף. כשלא יכל לשאת עוד את המתח הפר את הוראת הגורו. הילד הסיט את שני חצאי קליפת הגולם לצדדים ועזר לפרפר להיחלץ. משיצא הפרפר החל לעוף באוויר אך לפתע נפל מטה אל האדמה ונשאר שוכב ללא תנועה.
הילד הרים את הפרפר בזהירות וראה שהפרפר מת.

שטוף דמעות הלך הילד לביתו של הגורו והראה לו את הפרפר המת שבידו.
´אתה רואה, ילד´ אמר הגורו ´מהרת לשבור לו את קליפת הגולם, האין זאת?´. ´כן´ אמר הילד ´זאת עשיתי´. והגורו אמר: ´אינך מבין, לא יכולת לדעת מה עוללת. כאשר הפרפר מתחיל לצאת מהגולם הדרך היחידה שבה הוא יכול לחזק את כנפיו היא בכך שהוא מכה בהם לעבר הקליפה ומכה שוב ושוב. אז הוא מצמיח ומחזק את שרירי הכנפיים שלו. כאשר אתה עשית זאת במקומו, מנעת ממנו לגדול ולפתח שרירי כנפיים. זו הסיבה שהפרפר נפל לאדמה ומת´.

זהו סיפור שכל הורה ומחנך צריך לזכור. להגיש לילד את צרכיו, לעשות במקומו, למלא אחר תשוקותיו – אילו דברים שעלולים להחליש את יכולת התפתחותם של אותם ´שרירים´. בבוא העת לא תעמוד לילד היכולת לפעול נכון לכשיצטרך להשתמש בחשיבה משלו, במעוף ובלקיחת אחריות.


התשובה 42 – מה זה המדור הזה? התשובה בעמוד הפתיחה (לחץ כאן)

להפניות
למאמר אודות תמורות ומייסדיה ניתן ללחוץ כאן: אודות תמורות
להסבר אודות תכניות לימודים בתמורות ניתן ללחוץ כאן: לימודים בתמורות

חומר זה מוגש כשירות ע´י צוות ההדרכה של תמורות. © Tmurot
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד.

 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז