לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

גישה פשוטה לטיפול בבהרות שמש

 
 
בהרות שמש הם זיהום פטרייתי שנוטה להתפרש בצורת כתמים בהירים, בעלי קוטר לא קבוע, בעיקר על פני כל הגב ואזורי הגוף העליונים. בחורף, באין שיזוף, היא לכאורה נעלמת אך בעת שיזוף. כיצד ניתן להיפטר מבעיה טורדנית ולא אסתטית זו? המאמר מציג תהליך פשוט, וגם אם לא טבעי לגמרי, בלתי מזיק ומהיר, לפתרון הבעיה
 
 
מאת: ד"ר ניר עמיר
 
בהרות שמש מוכרות בשם  Tinea Versicolor  או בשם Pityriasis versicolor ובשמות נוספים. מדובר בזיהום פטרייתי הנגרם בגלל שמר התוקף את הפיגמנצטיה המקומית של העור. כך, בעת חשיפה לשמש, האזורים הנגועים אינם עוברים שיזוף ונותרים כתמים בהירים יחסית לשאר העור, בעיקר באנשים בעלי עור כהה.  לכתמים צורה לא קבועה עם קוטר של חצי עד 2.5 ס"מ שלעתים מתאחדים לנגע בהיר גדול יותר. הפטריה נוטה להתפשט ויכולה להתפרס על פני כל הגב ואזורי הגוף העליונים. בחורף, באין שיזוף, היא לכאורה נעלמת, בגלל שההבדלים בין האזור השזוף לבהיר מטושטשים יותר. מעריכים ש 2-8 אחוזים מהאוכלוסייה נגועים בפטריה זו אך רבים, בעיקר בעלי עור בהיר, אינם מודעים לקיומה.
הפטריה אינה מסוכנת ולרוב אינה מגרדת אך היא יכולה להפריע ברמה האסתטית. מעריכים שהיא נפוצה יותר באזורים לחים וחמים אם כי ניתן למצוא אותה בכל מקום בעולם. הפטריה נחשבת למדבקת למדי עם כל אדם שבא במגע עם גוף הנגוע או בגדים שלו. אבל רבים גם לא נדבקים מה שמראה שחסינות הגוף חשובה לא פחות. למרות שקיימים נגעי עור שונים הדומים לזו של הפטריה ועלולים לבלבל את האבחנה, הרי שהזיהוי שלה לרוב פשוט.
 
הטיפול המערבי כולל משחות ואינו לגמרי יעיל אבל גם הטיפול הסיני לא ממש יעיל והרבה יותר מורכב משום שהוא דורש שילוב של צמחי מרפא ושיפור תזונתי ולא רבים מסוגלים לעמוד בטיפול תובעני עבור מצב שלא ממש מפריע או מסכן אותם. כאן אני מציע טיפול מערבי לא מסוכן ולרוב יעיל. מכל הפטנטים שהכרתי, אחד פעל עד היום כמעט במאה אחוז, וזה מפליא כיוון שאין שום רישום ברפואה המערבית שהוא ישיר לגביו.
 
קונים בבית מרקחת, ללא צורך במרשם רפואי, שמפו נגד קשקשים בשם sebosel .  קוראים את ההוראות ומתעלמים מהם (את ההוראות יש לקרוא כדי למנוע מצב של תופעות לוואי, בהן יש להתחשב! אבל זה נדיר).
רוחצים את הגוף בשמפו מאזור הישבן ועד הפנים, חפיפת ראש טובה (לפעמים הפטריה מתחבאת מתחת לשיער), לחיים וצוואר. להיזהר מאוד באזור העיניים שלא יפגעו! ממתינים 10 דקות לפי השעון ואז שוטפים עם כל סבון או שמפו שרוצים.
חוזרים על התהליך שלושה ימים רצופים שבכל אחד מהימים זורקים את כל הבגדים והסדינים לכביסה, ואם יש בן / בת זוג, אז לזרוק גם אותם לכביסה או מה שעדיף - לטיפול דומה (אם הם לא נגועים אז מספיק פעם אחת).
לאחר שלושה ימים הולכים להשתזף בשעות המותרות ולזמן מוגבל בהתאם לגוון העור האישי. אם זה פעל (האזור הנגוע נעשה מטושטש) יש לחזור על הטיפול רק עוד פעם אחת לאחר 10 ימים. אם זה לא פעל אז מנסים את כל תהליך שלושת הימים שוב.
 
אם כל זה עדיין לא פעל, צריך ללכת לרופא עור, לוודאי שאכן מדובר בפטריה זו ולא בבעיה אחרת ולבקש מרשם  לשמפו המבוסס על קטוקונזול, למשל.
זה אולי לא טיפול סיני אבל לפחות זה טיפול חיצוני, בלתי מזיק ויעיל.




למידע נוסף
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני בתמורות
למידע אודות מסלול לימודי טווינא בתמורות
למידע אודות מסלול הכשרה לטיפול בילדים

חומר זה מוגש כשירות ע"י הקליניקה של תמורות.
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים
ולידע כללי בלבד.
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז