לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

סיפור מקרה - מטופל עם עייפות ודיכאון

 
 
סיפור מקרה על מטופל הסובל מדיספוריה, כלומר דיכאון מינורי ועייפות. התיאור בנוי בצורה של מכתב סיכום רפואי אך כולל פירוט על המחלה, תהליך הטיפול ותוצאותיו, המלצות להמשך וכן, קישורים למאמרים המשלימים את הידע הנדרש לאנשי מקצוע.
 
 
מאת: תמורות
 
הערה: מדובר במטופל של קליניקת ההתמחות בתמורות. פרטים אישיים שונו כדי לשמור על סודיות רפואית. כל הפרטים הרפואיים נכונים
 
תיאור כללי:
אל מרפאתנו הגיע בחור בן 34 במשקל וגובה תקינים בתלונה של עייפות כרונית, חוסר מוטיבציה והיעדר שמחת חיים.
המטופל רווק, בעל תפקיד ניהולי בחברה,  משקל גוף תקין ( 67 ק"ג על גובה 1.81 ).
 
תלונה עיקרית:
המטופל מתלונן על עייפות כרונית הנמשכת זה שנים. בנוסף, הוא מתאר תחושת החמצה של החיים, כאילו "החיים עוברים על פניו והוא לא שותף להם". תחושת העצב והחידלון התגברו מאז מות אמו מסרטן לפני כשנה. יצוין כי גם  אביו נפטר מסרטן שש שנים קודם לכן.
המטופל עבר בדיקות ושולל כל בעיה רפואית ידועה. הרופא מעריך שמדובר בדיכאון קל עד בינוני ושניתן לתמוך בו תרופתית, אם המטופל יחפוץ בכך.
 
הערה: בדיכאון מז'ורי המטופל מתבודד, נמנע מאכילה ומחברת אנשים. בדיכאון מינורי המטופל דווקא מחפש חברה ונמנע מלהיות לבד. הוא מעדיף לאכול (אם כי לפעמים הוא מתחרט על כך).
 
סיבת הפניה:
המטופל פנה למרפאה המשולבת לרפואה סינית של תמורות מאחר שהרופא הציע לו להיעזר בטיפול תרופתי אך לא יכל להגיד אם טיפול כזה יועיל לו. אופציה אחרת שנפסלה היתה פניה לפסיכולוג. המטופל טען שממילה הוא ביקר אצל הפסיכולוג כל משך מחלתה של אימו ושאם הפסיכולוג לא הצליח למנוע את המצב הנוכחי, הרי שבוודאי גם לא יצליח לתקן  אותו.  
 
תשאול - סקירת מערכות
המטופל עבר תשאול סיני יסודי ובדיקה פיזיקאלית על ידי אחד מבוגרי המסלול המשולב לרפואה סינית בתמורות. התמונה הקלינית שלו כללה, בנוסף לתלונה המפורטת המטופל דיווח שהוא הולך לשון בשעות לילה מאוחרות (סביב אחת בלילה) ומתעורר בשבע בבוקר לאחר שנת לילה רצופה. בזמן העירות הוא חווה לעתים דפיקות לב (פלפיטציות), בעיקר בעת התרגשות או בנוכחות אנשים זרים. יציאותיו רכות ונוטות להתפזר, לעתים פעמיים ביום.
 
אבחנה
אבחנת המטופל נותחה על פי שמונה העקרונות.
מדובר בבעיה כרונית המתאימה למצב חסר. חסר של צ'י הטחול, המתבטא בחולשת מערכת העיכול והעייפות, מוביל לחסר צ'י בלב ולפגיעה ב Shen של הלב. כתוצאה מכך, מופיעות פלפיטציות ודיכאון. ללא חיזוק ה Shen המטופל יתקשה להתאושש מהאובדן ולימשיך לשקוע בדכדוך ההולך ומתגבר.
הערה: חשוב לציין שהדכדוך יכול לנבוע, אמנם, מהאובדנים שהמטופל סבל, אך גם בתקופת אבל, קל וחומר אחרי שנה, האדם אמור לצאת מהעצבות ולתפקד באופן רגיל. כאן יש לנו תופעה של מעגל קסמים: הנסיבות מובילות לדכדוך. הדכדוך לחוסר עשיה ולבדידות. אילו מובילים לדכדוך נוסף אשר יכול להתדרדר לדיכאון מג'ורי.
 
 
מהלך הטיפול
המטופל עבר סידרה בת שמונה מפגשים הכוללים דיקור (בנקודות כמו  SP-3 , St-36 , CV-6 , Ht-7 , UB-15 ) ופורמולת צמחי מרפא (המבוססת על הפורמולה Gui Pi Tang  = Tonify the Qi and Augment the Ht Decoction ). כמו כן, בוצעו מספר התאמות תזונתיות כדי לאפשר למערכת העיכול להתחזק.
כדי לחזק את הצ'י, להזרימו טוב יותר ולקיים תקשורת על מילולית איכותית יותר, שילבנו כמה דקות שיאצו בכל טיפול. המטופל נענה לשיאצו והדגיש את רצונו בשילוב טיפול המגע.  בנוסף, המטופל קיבל הנחיה ללכת לשון לא יאוחר מ 12 בלילה.

במהלך סדרת הטיפולים הראשונה חל שיפור משמעותי בעייפות, חלפו הפלפיטציות ומצב הרוח השתפר. בהנחיית מטפלי הקליניקה, המטופל חידש קשר עם ידידים מהעבר (באמצעות הפייסבוק) ואף החל לצאת בערבים לפעילויות חברתיות. 
המטופל הביע את שביעות רצונו מתוצאות הטיפול וביקש להמשיך לסידרת טיפולים נוספת. בהחלטה משותפת, הוחלט להפנותו לטיפול בשיאצו ולהמשיך במעקב עם צמחי המרפא והתזונה.
 

המלצות להמשך
א - למרות השיפור, מומלץ לבצע בדיקת דם בדגש על B12
ב - הקפדה על המלצות התזונה (נמסרו לו בדף נפרד)
ג - המשך הקפדה על שעות שינה מסודרות
ד - המלצה לטיפולי שיאצו במרפאתנו או במסגרת פרטית לחיזוק צ'י ודם כללי
ה - מעקב של פעם בחודש כדי להתאים את מינון הצמחים ולהפחיתו בהדרגה
ו - מעקב אצל רופא מטפל

 

למידע נוסף
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני בתמורות
למידע אודות מסלול לימודי טווינא בתמורות
למידע אודות מסלול הכשרה לטיפול בילדים

 
חומר זה מוגש כשירות ע"י הקליניקה של תמורות.
חומר זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים
ולידע כללי בלבד.
 
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז