לימודי רפואה סינית, שיאצו, טווינה ועיסוי. לפרטים והרשמה : ת“א: 03-6815996, חיפה: 04-8720492
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
 
 

צי-קונג, תורת בריאות עתיקה

 
 
הצ'י-קונג הינה אם תורות הלחימה מהמזרח: טאי-צ'י, אייקידו, קונג-פו ואחרות. תרגילי הצ'י-קונג משלבים נשימות עמוקות עם תנועות רכות ונעימות, שאינן כרוכות במאמץ, באופן התורם מיד לתחושה מופלאה של שחרור הגוף והנפש. קורס בצ'י-קונג מהווה קורס בסיסי חווייתי, המאפשר חשיפה של המשתתפים לענף התנועתי של ה רפואה הסינית ונותן הזדמנות ללמוד ולחוות את יסודות הטיפול בתנועה.
 
 
  
מאת: רוני ויסמן
 
צ'י-קונג
תורת בריאות עתיקה - חוויה ייחודית בתנועה
 

 
צ'י-קונגQigong  (气功)  (צ'י  = אנרגיית החיים,  קונג gōng ()= מיומנות, עבודה) היא תורת בריאות סינית עתיקת יומין, הזוכה כיום לביקוש ולהצלחה רבה בכל רחבי העולם בזכות השיפור הדרמטי שהיא מחוללת במצבם הגופני והנפשי של המתרגלים, להם היא מאפשרת להרגיש צעירים, אנרגטיים ומלאי חיים.
 
הצ'י-קונג הינה אם תורות הלחימה מהמזרח: טאי-צ'י, אייקידו, קונג-פו ואחרות. תרגילי הצ'י-קונג משלבים נשימות עמוקות עם תנועות רכות ונעימות, שאינן כרוכות במאמץ, באופן התורם מיד לתחושה מופלאה של שחרור הגוף והנפש.
בספר סודו של פרח הזהב, שתורגם ע"י תומאס קלירי, נכתב: "כל תרגילי הצ'י- קונג מיועדים לשיפור הבריאות, להגברת האנרגיה, להחיות את הגוף וה - Mind - מונע או שולט במחלות, מייצב את האיברים הפנימיים, משפר את היציבות, מפחית מתח, משפר את המערכת החיסונית, מוריד רעלנים, מחזק את השרירים והגידים, מרומם את מצב הרוח, תורם לאריכות חיים -Contribute to longevity ומהווה אימון משולב של גוף ונפש המוביל לכיוון ההארה וההרמוניה עם הטאו".
 
בכל תרגול של צ'י-קונג מתקיימת עבודה בשלושה מישורים: נשימה, תנועה ותודעה. אילו מובילים  לבריאות הנפש, הגוף והרוח. הצ'י-קונג מכונה גם הענף התנועתי של הרפואה הסינית מכיוון שהוא מבוסס על הפילוסופיה הסינית ואליה מחוברים שורשיו. הוא מפתח את הפוטנציאל האישי ומעורר את הפן הרוחני ומחבר את המתרגלים לטבע האישי והאותנטי שלהם.
 
תורת הצ'י-קונג קלה לתרגול וליישום, אינה כרוכה במאמץ ומתאימה לכל גיל - ילדים, בני נוער, מבוגרים וקשישים
קורס הצ'י-קונג המועבר בתמורות כולל לימוד של סדרות תרגילים מסורתיות בשילוב תרגילי הרפייה ומדיטציה, לצלילי מוסיקה רוגעת.
 
 
עונות השנה - בצ'י קונג
תדר העונה: כבר לפני 2500 שנה הכירו הסינים הקדמונים בכך שבכל עונה קיימת התרחשות קבועה אופיינית ומיוחדת לה. הם מצאו, כי קשב מתוך ענווה להתרחשות זו, מעורר רגשות המוצאים את ביטויים בקוד התנהגותי - תנועתי מסוים בגופנו. הם יצרו סדרות בעלות רצף של 18 תנועות המותאמות לתדרים אלו. סדרות אלו מכונות הסדרות הקלאסיות של העונות. לכל עונה הסדרה שלה.
 
הרמוניה בין הגוף לטבע: תהליך זה מביא לחיבור הדוק בין האדם לטבע, העיקרון החשוב ביותר בתורת הדאו. לכל עונה התנהגות אנושית אופיינית לה. לפי נקודת המבט הסינית, תמצית "כל התנועות של העולם" מתבטאת ב 5 תנועות של " חמישה יסודות" שבטבע: מים, עץ, אש, אדמה ומתכת,  ושילובן בתיאום עם אקלים העונה יוצר הרמוניה.
 
איברי העונה: בתפיסת הרפואה הסינית, גוף האדם הינו מיקרוקוסמוס. כפי שבכל עונה ישנו אקלים אופייני לה, צבעים, ריחות קולות ותופעות שונות הנקלטות בחושינו, כך גם איברים מסויימים נמצאים בשיא פעילותם בבכל עונה ועונה ומייצגים את התרחשויות העונה בתוכנו. על מנת לטפח את הגוף כחלק מהעולם הסובב אותנו, נלמד במסגרת המפגשים את הסדרות הקלאסיות של העונות ובנוסף נבצע תרגילים ספציפיים לחיזוק וזרימה של האיברים הפנימיים הרלוונטיים לעונה.
ישנן מספר דרכים להזרמת צ'י במרידיאנים כגון: מתיחה, עיסוי, טפיחות, הנעה והתכוונות (תשומת לב או תודעה), כל אלו גורמים לזרימה במרידיאנים שלנו. זרימה זו יוצרת איזון באיברים וכתוצאה מכך מתפתח דרכם חוסן גופני, רגשי ונפשי.
מיומנות נוספת עליה מושם דגש היא "עבודת הנשימה" או אומנות "השליטה על הנשימה" המלווה את התרגול בתנועה.
 
ביטוי טיפולי: כחלק מהאורגניזם החי קיימת יכולת הריפוי. תרגול הצ'י קונג מעורר יכולות אלו, מעלה את רמת המודעות של המתאמן ועל ידי כך מביא לשיפור במצבו הפיזי והמנטאלי.
 
 
קורס בצ'י-קונג מהווה קורס בסיסי חווייתי, המאפשר חשיפה של המשתתפים לענף התנועתי של הרפואה הסינית ונותן הזדמנות ללמוד ולחוות את יסודות הטיפול בתנועה. יסודות הצ'י-קונג נלמדים הן באופן דידקטי והן בהתנסות תנועתית תוך התייחסות לרפואה הסינית.
במהלך המפגשים נגמיש ונחזק את הגוף, נשפר את יכולות הריכוז והקשב, נלמד ונתרגל טכניקות נשימה נכונה ושחרור ממצבי לחץ, נפתח ונחזק את הדימוי העצמי, ונשיג לעצמנו רגיעה ושלווה פנימית.
 
למידע על קורסים פרטיים ניתן להקליק על אתר זה לפרטים נוספים ניתן לפנות ישירות למורה רוני ויסמן או 052-6375276.
 
הכותבת: רוני ויסמן מורה בכירה ומטפלת מוסמכת בצ'י-קונג, בעלת השכלה ברפואה סינית ותואר שני במנהל עסקים. עובדת כיום כמנחת סדנאות לארגונים, מדריכת קבוצות צ'י-קונג ומטפלת פרטנית.

למידע נוסף   
למידע אודות מסלול לימודי רפואה סינית  בתמורות
למידע אודות התכנית המשולבת ברפואה סינית (נטורופתיה סינית) לימודי רפואה משלימה
למידע אודות מסלול לימודי דיקור סיני   בתמורות
 
 
 
  
 
 
 
תוכן מקצועי
 
הכנה למבחנים
תזונה סינית
צמחים
דיקור סיני
מקצועות המגע
גוף נפש
מידע קליני
ילדים
נשים
לימודי המשך
השמה מקצועית
פורום רפואה סינית
תמורות בקהילה
מדריך מטפלים
תמורות חדשות
אודות תמורות
 
 
לימודים בתמורות
 
:שם מלא  
:טלפון
:מייל
:תחום
:איזור
 
שלח

 
 
   
   
Copyright © 2024 Tmurot. v12.15.10
בניית אתר ו אחסון אתר: ווב דאטה קום  |  עיצוב אתר: ליעד שר  |  שיווק באינטרנט - דייז